aanvulling forum

Mededelingen van het SFB team en de forumregels. Tevens voor alle feedback en suggesties.
The Don

aanvulling forum

Berichtdoor The Don » Di 08 Aug 2006 9:38

Misschien is het handig om een aparte topic te maken over de specifieke producenten van zwaarden zodat eventuele vragen over een type daar gesteld kunnen worden?

Je kunt denken aan algemene info over de producent (lokatie, algemene kwaliteit,etc) maar ook over nieuwe producten die uitkomen etc...
Ik denk dat we alleen moeten richten op producenten van kwalitatief goede zwaarden.

Een voorstel voor een lijst is:

Paul Chen/Hanwei
Last Legend
Cold Steel
Oni-Forge
Dynasty Forge
Cheness
Huanuo

The Don

Berichtdoor The Don » Di 08 Aug 2006 11:38

Daarnaast heb ik nog wat aanvullingen voor de link pagina op de "gewone" website. Bij Cheness staat bijvoorbeeld "Levering binnen 3 dagen zonder verzendkosten maar dit geld alleen voor levering binnen de VS. Voor zendingen naar Europa is het $20 Airmail (levertijd 5 tot 10 dagen).

Ik mis ook nog liks naar Dynasty forge http://www.dynastyforge.com/ en Oni-forge http://www.oniforge.com/index2.html(verzendkosten naar Europa zijn $59 Airmail (levertijd 5 tot 10 dagen), betaling via Paypal mogelijk.)

Beide leveren zwaarden van top kwaliteit voor een relatief scherpe prijs Dynasty heeft al een katana vanaf zo'n 500 euro en Oni-Forge zit zo rond de 250-300 euro (incl verzendkosten (en belastingen) naar Nederland) als startprijs

Richard

Berichtdoor Richard » Di 08 Aug 2006 14:17

Ik zal de links opnemen , bedankt.
Wat betreft het forum: bedoel je echt topics of subfora, bijvoorbeeld smederijen/fabrikanten oid.

- AKA Dragon's Roar

The Don

Berichtdoor The Don » Di 08 Aug 2006 16:06

Ik bedoel subfora binnen een specifiek forum genaamd "zwaardsmeden" of iets dergelijks.

Daarnaast kun je ook nog Thaitsuki opnemen in de links. http://www.thaitsuki.co.uk/

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Di 08 Aug 2006 16:53

Thaitsuki schijnt niet 1 van de betere merken te zijn. Een aantal webshops hebben ze zelfs uit het assortiment gehaald.

Richard

Berichtdoor Richard » Di 08 Aug 2006 17:40

De links naar shops worden alleen opgenomen indien iemand van het forum zelf ervaring heeft met de shop. Iets meer info is ook gewenst, hoe was de service, wat heb je gekocht etc.

- AKA Dragon's Roar

The Don

Berichtdoor The Don » Wo 09 Aug 2006 11:09

Ah okee, ik heb alleen
(goede) ervaring met Cheness en Oni-Forge. Of Thaitsuki een goed merk is weet ik niet. Misschien heeft iemand hier meer info over?

Met een bedrijf als http://www.bytheblade.com heb ik een slechte ervaring, erg hoge verzendkosten(goedkoopste $138!! voor 1 katana) en langzame levering.

Richard

Berichtdoor Richard » Wo 09 Aug 2006 15:39

Zo, dat is aan de prijs zeg! Slechte ervaringen mag je op het forum met ons delen natuurlijk, maar vermelden we niet op de site. Aan ieder verhaal zitten meerdere kanten. En koop hier niet uw katana , kan ook niet natuurlijk :lol:

- AKA Dragon's Roar

The Don

Berichtdoor The Don » Wo 09 Aug 2006 17:06

nee inderdaad, dat kun je niet maken, je kunt wel als lid gewoon posten dat je niet tevreden bent lijkt mij.

Richard

Berichtdoor Richard » Wo 09 Aug 2006 17:34

Zeker, daar hebben we allemaal wat aan toch? Wellicht dat anderen dezelfde ervaringen hebben of juist niet. Dit is en blijft een onafhankelijk forum, is een shop niet een met de uitspraak, kan hij of zij zich ook hier aanmelden en verdedigen, toch?

We houden natuurlijk wel in de gaten dat mensen fair zijn, en geen shops zwart lopen te maken. Net als onnodig/overdreven aanprijzen overigens :wink:

- AKA Dragon's Roar

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Za 12 Aug 2006 16:26

Ik moet zeggen dat ik het in de basis een goed idee vind. Ik vraag me aan de andere kant even af in hoeverre het een bijdrage is. Het valt namelijk een beetje samen met zowel "Ik wil een zwaard..." als "Kijk een wat ik hier heb!". Want als ik het goed begrijp wil je dat mensen zowel vragen kunnen stellen als ervaringen kunnen delen over producenten.

Nou moet ik zeggen dat een combinatie van die twee natuurlijk ook het voordeel heeft van kruisbestuiving. Wat dat betreft kan het misschien handig zijn. Aan de andere kant heb ik die twee destijds juist gesplitst omdat men dan ook zonder drempel beginnersvragen kan stellen zonder overdonderd te zijn door namen van smeden en termen over zwaarden die ze niet kennen.

Ik ga er nog even over nadenken, ik ben net terug van vakantie en er wachten ook nog een aantal andere dingen op me. Heeft iemand nog aanvullende argumenten die mij kunnen overtuigen, dan lees ik ze graag.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Ma 14 Aug 2006 11:00

Zoals beloofd heb ik er even over nagedacht. Ik heb het nieuwe forum "Producenten , producten en winkels" aangemaakt. Hier kunnen ervaringen met producten en winkels en ook met specifieke zwaarden besproken worden.

Let aub wel even op dat de berichten nu in het juiste subforum terecht komen, zie mijn vorige post.

The Don

Berichtdoor The Don » Ma 14 Aug 2006 11:34

Ik heb al wat gepost en misschien is het handig om vast wat fora te starten? Ik kan wel wat zeggen van PC, LL, CS en Oni-forge maar misschien dat anderen ervaringen hebben en wat achtergrond van verschillende smederijen kunnen posten?

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Ma 14 Aug 2006 14:04

Ik denk dat het beste pas een topic gestart kan worden als er ook meteen wat verteld kan worden. Dus ga je gang met de zaken waar jij ervaring mee hebt, goed voorbeeld doet goed volgen!

Terug naar “Mededelingen en feedback”