Niveau SFB vs SFI

Mededelingen van het SFB team en de forumregels. Tevens voor alle feedback en suggesties.
Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 30 Nov 2006 15:31

The Don schreef:Welkom! hopelijk kunnen we dit forum naar een even hoog niveau trekken als SFI, wat me persoonlijk een mooi streven lijkt.
Wil je daarmee zeggen dat SFB geen niveau heeft? :(

Zonder gekheid, dat is wel het streven inderdaad. Een Nederlandstalige vorm van SFI waar we elkaar informeren over zwaarden en alles wat ermee te maken heeft, en samen plezier van onze hobby hebben!

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Frank

Berichtdoor Frank » Do 30 Nov 2006 18:46

Ik gun het jullie van harte. Het probleem is alleen wel dat zwaarden verzamelen geen alledaagse hobby is en de echte kenners overal ter wereld verspreid zitten. SFI heeft zoveel leden omdat Engels de "lingua Franca" is en mensen overal ter wereld het begrijpen, en vanwege het elitaire karakter zullen ook de experts zich daar thuis voelen. Met een Nederlandstalig forum als SFB is het echter nogal een opgave om genoeg volk met een adequaat kennisniveau aan te trekken.

Ik heb wel eens andere Nederlandstalige fora bezocht maar het ledenbestand bestond daar meestal hoofdzakelijk uit pubers die wandhangers verzamelen en er heilig van overtuigd zijn dat je daarmee een lantaarnpaal om kunt hakken. :wink:

"Blinkt het zwaard, voor het Erf onzer Vaadren;
Voor ons Recht; voor Nassouwe; en voor de Eer!"
(A.C.W. Staring)

Richard

Berichtdoor Richard » Do 30 Nov 2006 19:34

Op zich heb je wel gelijk. Maar er zijn toch mensen binnen de Benelux die verstand van zaken hebben. Uiteraard zijn zij aanwezig op SFI, maar wat is er op tegen om je kennis hier in het Nederlands te delen?

Een forum is zo goed als de mensen die er posten. Dit forum is nog klein en kan uitgroeien tot wat de geregistreerde forumleden er van maken. Naar mijn mening zitten hier geen onnozele pubers die het stoer vinden om met een zwaard te spelen. Maar een expert kan hier nog niet terecht voor vragen, alleen kan een expert wel vragen beantwoorden en interessante onderwerpen posten. Het enige wat daar voor nodig is is een beetje good will.

- AKA Dragon's Roar

ikkel

Berichtdoor ikkel » Do 30 Nov 2006 21:37

Heb je volkomen gelijk in dragon.
En een nederlandstalig forum heeft ook zijn charmes ondanks dat zich dit dan beperkt tot de nederlandstaligen.

Frank heeft natuurlijk gelijk kwa pubers en het elitaire op SFI, maar ondanks de "experts" is er weinig beweging bij de westerse kunsten en kunnen hun antwoorden mij niet slimmer maken.

Voor mij is het nog steeds aangenamer dat geoefende mensen ( experts is te hauteine in mijn ogen) zich in real live met elkaar kunnen verbroederen en kennis door geven. Daar heb je trouwens veel meer aan.

Frank

Berichtdoor Frank » Vr 01 Dec 2006 11:06

In de Benelux is uiteraard ook talent, maar het aantal is gewoon lager door het uitzonderlijke karakter van deze hobby. Op SFI zitten wel een aantal kundige Nederlanders en Belgen; als die lid zouden worden van dit forum zou het zaakje wel gaan lopen denk ik.

"Blinkt het zwaard, voor het Erf onzer Vaadren;
Voor ons Recht; voor Nassouwe; en voor de Eer!"
(A.C.W. Staring)

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 01 Dec 2006 12:52

Ger schreef:Wil je daarmee zeggen dat SFB geen niveau heeft?

Uiteraard heb ik dat niet bedoelt met mijn uitspraken, maar zoals ook al eerder vermeld is het niveau van SFI redelijk hoog maar daarmee is ook de toegankelijkheid wat lager. Je wil inderdaag geen pubers met een drang naar "motorblok splijtende" zwaarden op je forum maar iemand met een enthausiaste maar ietwat naieve kijk op zwaarden is natuurlijk welkom om zijn kennis via dit forum te vergroten. Op SFI wordt je al gauw volledig afgefakkeld als je een term niet begrijpt oid.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Vr 01 Dec 2006 13:45

Precies wat ik bedoel :)
Ik ben een voorstander van toegankelijkheid. Zelf heb ik ook heel veel geleerd op het oude Ingali forum, en met dit forum leer ik nog steeds bij. Ik wil mezelf dan ook nog echt geen expert noemen, meer een soort "Medior". Ik vind dan ook dat mensen die dingen niet weten ook met een gerust hart vragen moeten kunnen stellen. Ik denk dan altijd aan het gezegde "Als je een vraag stelt lijk je 5 minuten dom, als je hem niet stelt blijf je voor altijd echt dom".

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Vr 01 Dec 2006 21:47

Ik heb tot op heden op SFI enkel meegemaakt dat er iemand werd afgefakkeld die een kat doormidden wilde hakken met zijn wallhanger katana.
Geen wonder dat deze persoon met scheve ogen werd aangekeken door mensen die serieus met hun hobby bezig zijn en zich verwonderen dat anderen het gevaarlijke karakter van deze hobby onderkennen.
Over het algemeen heerst er een enorme vorm van wederzijds respect op SFI, hetgeen ik hier ook ondervonden heb. Ik denk dat niemand hier zit te wachten op pubers of andere idioten die gekke, onvolwassen en onverstandige dingen met zwaarden uit willen halen en eerlijk gezegd denk ik dat die persoon ook snel door de hier aanwezige leden op het matje zal worden geroepen.
SFB zal moeten groeien, mijn kennis is op dit moment te beperkt om daar een bijdrage aan te doen, maar alles groeit met de tijd, dus ook het niveau van de leden die nu aanwezig zijn. Met behulp van meer ervaren mensen kan dit alleen maar beter worden en de aanmelding van de meer ervaren Nederlandse leden van SFI zal door mij in ieder geval zeer op prijs gesteld worden, al was het enkel maar om meer kennis te vergaren.

Terug naar “Mededelingen en feedback”