Een keris mag je NOOIT begraven

Plaats hier je reacties op je artikelen, sword reviews, enz. die op de homepage staan.
Tandje

Een keris mag je NOOIT begraven

Berichtdoor Tandje » Do 11 Okt 2012 21:22

Beter hem/haar in een bananenblad op een heilige dag (avond) op stromend water naar de zee (rivier Maas, Rijn, Waal) te laten meegaan.

The Don

Re: Een keris mag je NOOIT begraven

Berichtdoor The Don » Do 28 Mar 2013 13:10

Spannend, Bananenbladeren zijn wel lastig te vinden...Ik weet niet of een Keris het fijn vindt om in de Rijn geflikkerd te worden. Waarom zou je dat doen? Hang hem lekker aan de muur of breng hem naar het Kerissenweeshuis van Kubikiri Asa!

Aliquando et insanire iucundum est
Blessed are the Geeks, for they shall internet the earth.

Christian

linknl

Berichtdoor linknl » Vr 29 Mar 2013 10:49

Nee hoor bananebladeren koop je gewoon bij de Toko :-)

More sweat in training is less blood in combat.

Tandje

Berichtdoor Tandje » Za 30 Mar 2013 10:58

Steek er maar lekker de draak mee, op het kerkhof in Zoetermeer is onlangs een keris begraven en sindsdien ........

The Don

Berichtdoor The Don » Wo 03 Apr 2013 11:33

Ik steek er niet de draak mee, ik (als kritische wetenschapper) vraag me alleen af wat hierin feit en wat hierin "spannende" verhalen zijn. Persoonlijk geloof ik niet dat een stuk staal nog andere eigenschappen kan hebben dan de fysieke eigenschappen die staal kan hebben. Het is net als klassieke homeopathie, het kan wetenschappelijk en fysiek niet werken (omdat er geen meetbare werkzame stoffen meer inzit) maar in de praktijk werkt het wel (door het placebo effect wat psychosomatische verschijnselen kan stimuleren). Wellicht is er bij kerissen ook een sterk placebo effect van toepassing?

Als je wetenschappelijk kunt aantonen dat een keris "meer" is dat een stuk staal dan kun je miljonair worden.

http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html

Aliquando et insanire iucundum est
Blessed are the Geeks, for they shall internet the earth.

Christian

Tandje

Berichtdoor Tandje » Za 06 Apr 2013 0:12

Wees dan maar lekker de wetenschapper, de kennis van de keris zul je nooit begrijpen omdat je denkt dat 1 + 1 = 2. Maar geen van alle wetenschappers kunnen verklaren hoe groot het heelal is, waarom de aarde de enige vruchtbare planeet is. Als je de kennis hebt van de kerissen en je verder verdiept hebt in de kracht van de geest dan lach je de wetenschap vierkant uit dan weet je antwoorden op die vragen.

Jij zal het nooit weten, jij gaat als een schaap met de kudde mee en als je realiseert dat je een vergissing hebt gemaakt, dan ben je te oud en te dement om nog terug te keren.

En die miljoenen dollar test is onzin, een echte kerissenkenner geeft niet om geld omdat de werkelijke kracht van de geest niet in geld uit te drukken is.

Slaap lekker Don, misschien wordt je wijs in je volgende leven

Insane
Beheerder

Berichtdoor Insane » Za 06 Apr 2013 7:47

Okay Tandje,

Dank je wel voor de bijdrage op dit forum. :thup:
Ik geloof dat dit onderwerp wel besproken is, ik sluit het topic voor dat de gezellige sfeer verdwijnt
en we een welles nietes situatie krijgen.

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Terug naar “Reacties op artikelen”