Recensie/artikel schrijven?

Plaats hier je reacties op je artikelen, sword reviews, enz. die op de homepage staan.
Richard

Recensie/artikel schrijven?

Berichtdoor Richard » Wo 15 Feb 2006 0:18

Wij zijn erg blij met recensies over zwaarden, films en boeken. Of artikelen over zwaarden, zwaardkunsten/sporten en gerelateerde onderwerpen. Heb je voor ons informatie, stuur dit dan op. Wie een recensie voor Sword Facts Benelux wil schrijven, dient aan het volgende te denken:

Als het gaat om een zwaardrecensie, of ander artikel maakt de lengte niets uit. Alles mag verteld worden, maar houdt het wel to-the-point. Lever dan ook een aantal (close-up) foto's, veel mensen hebben namelijk een visuele instelling.

Boek- en film recensies dienen wel kort te zijn, ongeveer zoals de recensies die reeds op de websites staan. Houdt ook de indeling aan: Plot beschrijving en dan de recensie.

Algemene richtlijnen:
  • Schrijf in de tegenwoordige tijd;
  • Spreek de lezer niet te veel aan;
  • Aanspreekvorm is 'je';
  • Schrijf actief: gebruik zo min mogelijk 'worden', 'zullen' en voltooid deelwoorden;
  • 'Men' is verboden;
  • Geen afkortingen, mits zelfstandige naamwoorden die je eerst voluit schrijft --> Practical Katana (PK), maar doe het spaarzaam;
  • Cijfers en getallen voluit, mits jaartallen, bedragen en leeftijden (lengte en gewicht alleen in tabellen met getallen en afkorting);
  • Geen voorzetseluitsrukkingen als 'met betrekking tot' of 'ten opzichte van';
  • Leg vaktermen en buitenlandse woorden uit --> Samé (roggenhuid);
  • Probeer opsommingen onder elkaar te zetten;
  • Gebruik tussenkopjes;
  • Maak belangrijke kernwoorden vet, maar wees spaarzaam;
  • Wees ook spaarzaam met hyperlinks, en gebruik ze alleen als het iets toevoegt voor de lezer.
Denk nu niet, jeetje hé, moet ik daar allemaal aan denken... Als je deze regels zo goed mogelijk aanhoudt, maak je het voor mij een stuk makkelijker en zo passen alle teksten bij de site.

Nogmaals, wij zijn erg blij met recensies en artikelen van jullie, want de bedoeling van de site is onze kennis te delen met elkaar.

De recensies en artikelen mag je direct naar mij mailen: Linkr.colli@quicknet.nl.
Nieuws is overigens ook welkom.

Groeten,

Richard Colli

Richard

Berichtdoor Richard » Za 12 Aug 2006 15:11

Forumleden kunnen nog steeds iets voor de hoofdpagina schrijven. Een algemeen artikel over zwaarden, zwaardkunsten en aanverwante vechtkunsten of een recensie van een bepaalde aankoop, zowel practical als sierzwaarden. Dus eigenlijk over alles wat met zwaarden te maken heeft.

Ger en ik proberen natuurlijk ook zo veel mogelijk te schrijven, maar samen weten we natuurlijk veel meer en bezitten we meer zwaarden waar we bijvoorbeeld een recensie over kunnen schrijven. Als je zelf een site hebt (ook commercieel) en je hebt daar een interessante artikel staan die je ook via SFB wilt openbaren, kan dat ook. We nemen dan uiteraard een link op naar de bron en de naam van de auteur komt er bij.

Ik moet er wel bij zeggen dat we de teksten redigeren en wellicht in moeten korten, ook links naar verkoop sites moeten we verwijderen, maar in bijvoorbeeld een recensie de shop vermelden en je ervaring delen, mag wel. Met het rijtje in mijn vorige post hoef je geen rekening te houden, maar om de eenheid van de site te bewaren pas ik de tekst wel zo veel mogelijk aan deze critiria aan. Ook beeldmateriaal passen we aan bij de vormgeving van de website.

Als je daar geen bezwaar tegen hebt en je wilt een bijdrage leveren aan Sword Facts BeNeLux dan kun je contact met mij opnemen. Via mail of PM. Ik hoor het graag van jullie.

- AKA Dragon's Roar

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Zo 10 Jun 2007 17:35

Om de mensen die een artikel hebben geschreven voor Sword Facts Benelux wat meer in het zonnetje te zetten hebben we de gebruikersgroep Artikelschrijvers aangemaakt. Deze mensen hebben ook een extra forum gekregen waar ze hun concepten kunnen plaatsen en de andere artikelschrijvers van feedback kunnen voorzien.

Wil jij ook een artikel schrijven? Stuur dan een PB naar Dragon's Roar of naar mij en we maken je lid van de groep.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Terug naar “Reacties op artikelen”