[Artikel] Zelf een katana maken.

Plaats hier je reacties op je artikelen, sword reviews, enz. die op de homepage staan.
linknl

Re: [Artikel] Zelf een katana maken.

Berichtdoor linknl » Di 19 Aug 2008 22:01

vergat nog een plaatje bij de tekst.
Bijlagen
rotan saya.jpg
rotan saya.jpg (46.91 KiB) 1693 keer bekeken

More sweat in training is less blood in combat.

Bushidog

Berichtdoor Bushidog » Wo 20 Aug 2008 17:27

Kubikiri
Hartstikke bedankt voor je je uitgebreide uitleg. Ik ga er in mijn vakantie wat van proberen te maken. Met zo'n handleiding kan het haast niet meer misgaan :D

Link (Zelda fan by any chance? :P )
Bedankt voor de foto's. Als het wat dieper ligt ziet het er inderdaad erg mooi uit.

Mijn saya is niet gescheurd door wrikken, maar omdat mijn leraar voor mij stond terwijl hij mijn saya achterlangs vasthield (snappie het nog :lol: ) nadat hij me met een leuke klem en worp had gevloerd en hij er op stond dat ik mijn zwaard trok. Hij kan behoorlijk veeleisend overkomen, dus dan trek je je zwaard toch maar :wall: :oops: :lol:

If you seek skill in the Sword, first seek sincerity of the heart, for the former is but a reflection of the latter"

Kubikiri Asa

Berichtdoor Kubikiri Asa » Do 21 Aug 2008 11:19

Bushidog,
Mijn saya is niet gescheurd door wrikken, maar omdat mijn leraar voor mij stond terwijl hij mijn saya achterlangs vasthield (snappie het nog ) nadat hij me met een leuke klem en worp had gevloerd en hij er op stond dat ik mijn zwaard trok. Hij kan behoorlijk veeleisend overkomen, dus dan trek je je zwaard toch maar

Klinkt als een behoorlijk "ingewikkelde techniek" :mrgreen:, ik ken het type sensei dat je beschrijft, heb er zelf ook zo een. :cry:

Hartstikke bedankt voor je je uitgebreide uitleg. Ik ga er in mijn vakantie wat van proberen te maken. Met zo'n handleiding kan het haast niet meer misgaan

succes :thup:

Baka Mo Ichi-Gei. (Even a fool has one talent.)

Feakwave

Berichtdoor Feakwave » Di 27 Jan 2009 20:48

Mooi duidelijk artikel en daarvoor mijn dank.
Heb je ook geexperimenteerd met verschillende soorten staal? (mangaan, roestvrijstaal etc)?
Een puntje; schuren doe je met schuurpapier, polijsten met polijsten met polijstmiddel.

Freakwave 8)

Terug naar “Reacties op artikelen”