Ryan Swords betrouwbaar

Deel hier je ervaringen met producenten en winkels. Ook specifieke zwaarden kunnen hier besproken worden.
wannes

Re: Ryan Swords betrouwbaar

Berichtdoor wannes » Do 11 Nov 2010 23:45

meneer T. schreef:Neem, zeker in jou geval (minderjarig, geen ervaring met de markt), een betrouwbare Nederlandse/Belgische leverancier.

Eventjes duidelijk maken dat ik 20 jaar ben ^^
En ervaring met de markt, wel ik heb al heel wat websites afgezocht, geen idee hoeveel dat bijdraagt tot ervaring ^^
Ik weet dat er vrij weinig redelijke katana's zijn voor bv. onder de 100 euro
Ik heb geen haast in het kopen, ik wil liever 3 jaar lang informatie zoeken en iets degelijks kopen dan snelsnel een flutzwaard kopen.

En moeders wil is idd wet, we zien wel of ik ze kan overtuigen ^^

Insane
Beheerder

Berichtdoor Insane » Vr 12 Nov 2010 8:57

wannes schreef:
meneer T. schreef:Neem, zeker in jou geval (minderjarig, geen ervaring met de markt), een betrouwbare Nederlandse/Belgische leverancier.

Eventjes duidelijk maken dat ik 20 jaar ben ^^
En ervaring met de markt, wel ik heb al heel wat websites afgezocht, geen idee hoeveel dat bijdraagt tot ervaring ^^
Ik weet dat er vrij weinig redelijke katana's zijn voor bv. onder de 100 euro
Ik heb geen haast in het kopen, ik wil liever 3 jaar lang informatie zoeken en iets degelijks kopen dan snelsnel een flutzwaard kopen.

En moeders wil is idd wet, we zien wel of ik ze kan overtuigen ^^

Als je geen haast hebt dan zou ik gewoon doorsparen.
Vanaf 200 euro kan je wat leuks kopen en rond de 300 nog leukers.
Als je de $ koers in de gaten houdt dan kan je ook via buitenlandse sites bestellen maar vanuit de states en Canada zit je met redelijk hoge verzendkosten tussen de 50 en 70 $ plus inklaringskosten en wat btw. Maar als de dollar laag staat dan kan het nog steeds aantrekkelijk zijn.
En Nederlandse verkopers doen vaak niet aan acties van de producent of leverancier.

Enkele betrouwbare sites zijn:

Kult of athena
Wiwingtiswordsupply
Sword n armory

Voor informatie over "budget" zwaarden kan je je eens inlezen op de Swordbuyersguide site en forum.
Er is aardig wat lees werk maar je kan er een hoop leren over zwaarden, producenten en welke modellen er uitschieten qua kwaliteit.
Ryan swords komt er ook voorbij en niet positief, typ maar eens op you tube "Ryan swords" in.
Marc van Wiwingtiswordsupply is begonnen met verkopen na een miskoop bij Ryan swords.

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

wannes

Berichtdoor wannes » Za 13 Nov 2010 16:22

Insane schreef:Enkele betrouwbare sites zijn:

Kult of athena
Wiwingtiswordsupply
Sword n armory

Ik heb al een paar leuke katana's gezien op deze sites ^^

http://www.kultofathena.com/product.asp ... uji+Katana
http://www.kultofathena.com/product.asp ... God+Katana
http://www.kultofathena.com/product.asp ... +Shirasaya

Bart V

Berichtdoor Bart V » Za 13 Nov 2010 20:33

Bij de 2e katana van je links zou ik uit de buurt blijven, voor 110 dollar een damascus zwaard is te goed om waar te zijn er er staat ook geen merk of fabrikant bij. Ik zou die als onbruikbaar beschouwen. De andere 2 zijn misschien goed voor wat lichter snijwerk maar om dit met de shirasaya te doen kan wel gevaarlijk zijn omdat je handen uit zouden kunnen glijden op het lemmet.
Verder moet je er rekening mee houden dat je waarschijnlijk meer kwijt bent in verzendkosten, inklaringskosten en belastingen dan die zwaarden kosten als je ze uit de US gaat halen. (BTW moet je betalen over het hele bedrag inclusief verzend- en verzekeringskosten en dan moet je nog aan de vervoerder inklaringskosten betalen)

wannes

Berichtdoor wannes » Zo 14 Nov 2010 0:11

Bart V schreef:Bij de 2e katana van je links zou ik uit de buurt blijven, voor 110 dollar een damascus zwaard is te goed om waar te zijn er er staat ook geen merk of fabrikant bij. Ik zou die als onbruikbaar beschouwen. De andere 2 zijn misschien goed voor wat lichter snijwerk maar om dit met de shirasaya te doen kan wel gevaarlijk zijn omdat je handen uit zouden kunnen glijden op het lemmet.
Verder moet je er rekening mee houden dat je waarschijnlijk meer kwijt bent in verzendkosten, inklaringskosten en belastingen dan die zwaarden kosten als je ze uit de US gaat halen. (BTW moet je betalen over het hele bedrag inclusief verzend- en verzekeringskosten en dan moet je nog aan de vervoerder inklaringskosten betalen)

Dat dacht ik ook al :)
Ik heb het opgegeven voor goedkope rommel in het buitenland te zoeken.
nu twijfel ik tussen deze 2
http://www.samurai-sword-shop.com/cheap ... 0-prd1.htm
http://www.samurai-sword-shop.com/cheap ... 1-prd1.htm

De eerste vind ik ietsje mooier, bij de 2de krijg je meer waar voor je geld (hoewel ik een 2de saya niet echt nodig heb ^^ )

Bart V

Berichtdoor Bart V » Zo 14 Nov 2010 3:37

Je kunt af en toe wel een betere prijs voor dezelfde zwaarden vinden in het buitenland, maar die goedkope zwaarden zijn het meestal niet waard of je moet een grotere bestelling plaatsen en zo kunnen besparen op verzendkosten.

The-Pupil

Berichtdoor The-Pupil » Zo 14 Nov 2010 19:20

Ik heb gelezen dat T10 staal krasbestendiger is dan bijv 1060 staal. Dat is fijn als je veel backyardcutting gaat doen

Bart V

Berichtdoor Bart V » Zo 14 Nov 2010 20:41

In de discussies die ik gelezen heb blijkt T10 staal een groot mysterie te zijn, bijna niemand lijkt te weten wat er in zit, en schijnbaar zijn er nog wat verschillen tussen T10 van de ene en andere fabrikant. Verder is het onzeker of er wel wolfraam in zit wat veel beweren waar de T voor staat (Tungsten). Het enigste wat zeker lijkt is dat T10 ongeveer het Chinese equivalent is van 1095.

The-Pupil

Berichtdoor The-Pupil » Ma 15 Nov 2010 2:48

Ik vond dit gedeelte op internet welke over een 'wetenschappelijk' artikel gaat:

"I am the author of the thread in SFI that Oogway refered to. I have the "Micro Structure of Laser Processed T10 Carbon Tool Steel" article in PDF. If anyone want it; pm me and I will email it to you. I won't be able to do it until later tonight since I have it in my personal computer at home.

Anyway, the article by Xianzhang Bu did use the word "tool steel" but he (or she) did not use the term "tungsten tool steel." The terminology used in the article is "carbon tool steel." Looking at the composition, it is more likely in the same family as the 9260 silicon-manganese, which make it a Spring Steel. It has higher carbon content than 9260. If 9260 is 1060 with silicon-manganese; the T-10 is 1095 with silicon-manganese. In fact, the silicon and manganese contents are almost identical, the main different is carbon content.

In short, T-10 is not a too
l steel, but a spring steel. But it is definitely not run-of-the-mill 1095 either."[/i]

Bart V

Berichtdoor Bart V » Ma 15 Nov 2010 3:25

Vergelijkbare dingen heb ik ook gelezen, dan is er nog deze discussie: http://swordforum.com/forums/showthread.php?t=102853 en deze http://sbgswordforum.proboards.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=608.
Waar ik slecht tegen kan is dat T10 nog steeds vaak geadverteerd wordt als "superstaal" met wolfraam zonder dat hier bewijs voor is. Zelfs op SMG (onderdeel van SBG) zeggen ze dat er wolfraam in zit en daardoor beter tegen krassen kan, misschien dat je dit hier dus gelezen hebt. http://www.sword-manufacturers-guide.com/sword-steels.html

Terug naar “Producenten, producten en winkels”