www.thesamuraiworkshop.com

Deel hier je ervaringen met producenten en winkels. Ook specifieke zwaarden kunnen hier besproken worden.
AtlanticDrive

www.thesamuraiworkshop.com

Berichtdoor AtlanticDrive » Di 21 Dec 2010 1:53

http://www.thesamuraiworkshop.com/

Beste mensen,

ik was opzoek naar een shinken voor tamesghiri. ik durfde gewoonweg dat niet zomaar via internet te bestellen omdat ik hem graag eerst in mijn handen wou hebben en vooral willen kunnen vergelijken met mijn iaito.

heb toen een telefonische afspraak gemaakt en de dag erna meteen door het land gereden richting brabant. ik woon dus in Noord Holland vlakbij Amsterdam maar het was zeker de moeite waard.

Jeffrey en zijn vrouw hebben zelf beiden een brede budo achtergrond en dat is zeker te merken. Zijn kennis is heel omvangrijk over budo, japanse cultuur en dus ook over japanse zwaarden. Hij heeft veel contact met andere budo beoefenaars en ryu's in en buiten Nederland. Op zijn website houd hij ook een interessante blog bij en je kunt bij hem ook terecht voor advies en reparatie. Waarvan ik al eens gebruik heb gemaakt toen ik nog eens terugkwam. :)

Ik heb uiteindelijk, de dag vliegt om aangezien de brabantse gezelligheid geen tijd kent, voor de Musashi uit de Batto serie gekozen. die lag het dichstbij de lengte, het gewicht en het balanspunt van mijn iaito.

Ben er erg happy mee. Voor een instap model zoals ik het zelf noem. Het snijden door de matjes ging goed. Wel word het zwaardblad ietwat botter na heel wat matjes. Maar dat lijkt me normaal.

Goed onderhoud is natuurlijk ook een relevante zaak. De choij olie die hij zelf heeft samengesteld is erg fijn en licht spul in vergelijking met standaard choij olie die je soms kunt kopen.

Ik heb er ook een tameshgiri standaard gekocht voor thuisgebruik en wat tatami matjes.

Ook zijn de boeken die hij aanbied: Classical Swordsmanship of Japan en Invisible Armour erg interessant. Of je nou een oude koryu of ryu stijl beoefend of traint in een modernere gendai ryu
het geeft je zeker verdieping in hetgeen wat je traint.

Nadat ik heel enthousiast was over mijn bezoek hebben anderen van de dojo waar ik train ook hun shinken daargekocht. :) Overigens omdat het erg nauw luistert wat wekelijks gebruik van iaito betreft halen onze leraren die uit Japan via onze contacten met onze Honbu daar.

Hoewel dat niet wegneemt dat de iaito's die Jeffrey heeft ook zeer goed in de hand liggen vond ik.
En heel belangrijk de prijs kwaliteitsverhouding is ok wat mij betreft.

Dus voor iedereen die budo beoefend en niet de gok wil nemen op de bonnefooi via internet te bestellen, opzoek is naar een shinken of iaito en zich goed wil laten informeren, het is het zeker waard om de reis naar Eindhoven te maken. Natuurlijk kun je bij hem ook bestellen via postverzending maar persoonlijk lijkt het me dat je als serieuze beoefenaar fysiek wilt testen :)

groetjes jeroen

Elke weg is anders en toch dezelfde, ook al zijn zij schijnbaar tegenstrijdig.

Richard

Re: www.thesamuraiworkshop.com

Berichtdoor Richard » Di 21 Dec 2010 13:17

Ziet er interessant uit! Mooi materiaal hebben ze op voorraad zeg, is weer even wat anders dan de doorsnee Hanwei/Paul Chen katana. Ook de zwaardonderdelen komen vast een keer van pas! Bedankt voor de tip.

- AKA Dragon's Roar

meneer T.

Re: www.thesamuraiworkshop.com

Berichtdoor meneer T. » Di 21 Dec 2010 14:07

Jeffrey heeft inderdaad mooi materiaal.
Als je maar weet wat je zoekt.
Ik ken zijn iaito niet, nog nooit gehanteerd, dus daar kan ik niet over oordelen.

Verder een aardige jongen, erg behulpzaam, je ziet 'm vaak met zijn stand bij grote NKR events.

Disclaimer: De inzichten, mening en standpunten door mijn weergegeven in dit forum vertegenwoordigen niet de meningen, inzichten en standpunten van de organisaties of dojo waarvan ik onderdeel van uit maak, mijn leraren of medestudenten.

Terug naar “Producenten, producten en winkels”