Nihonto handelaren en/of antiek/verzamel beurzen gezocht

Deel hier je ervaringen met producenten en winkels. Ook specifieke zwaarden kunnen hier besproken worden.
Adonay

Nihonto handelaren en/of antiek/verzamel beurzen gezocht

Berichtdoor Adonay » Za 22 Jan 2011 17:03

Dag medeforum leden,

Na me nu ongeveer een jaar flink ingelezen te hebben in stapels boeken over de wondere wereld van de Nihonto heb ik inmiddels genoeg basiskennis en budget vergaard dat ik mezelf toesta een mooie eerste aankoop van een authentieke Nihonto te gaan doen. Nu loop ik een beetje tegen het volgende aan: waar ga ik deze aanschaffen? Via Ebay heb ik al vrij snel opgegeven. Zoveel nep en overpriced items bij elkaar vind je nergens. Ben uiteraard wel bij oa http://www.japanszwaard.nl uitgekomen en zo nog een paar maar ik zou graag het zwaard zelf in levende lijve willen bekijken en wat meer keus hebben. Ook lijkt het me leuk eens wat antiek of verzamelbeurzen af te lopen om mijn kennis in de praktijk te testen. Maar, wederom, waar vind je die? ;) De beurzen waar ik tot dusver geweest ben vielen meer onder de categorie vlooienmarkt met 1 of 2 imitatie kerissen, verder niets.

Hierbij dus de vraag, hebben jullie tips voor antiek/verzamelbeurzen danwel antiek handelaren (on en offline) die Nihonto's hebben of waar ik in ieder geval grote kans maak deze te vinden?

Alvast bedankt!

Insane
Beheerder

Re: Nihonto handelaren en/of antiek/verzamel beurzen gezocht

Berichtdoor Insane » Za 22 Jan 2011 19:22

Adonay schreef:Dag medeforum leden,

Na me nu ongeveer een jaar flink ingelezen te hebben in stapels boeken over de wondere wereld van de Nihonto heb ik inmiddels genoeg basiskennis en budget vergaard dat ik mezelf toesta een mooie eerste aankoop van een authentieke Nihonto te gaan doen. Nu loop ik een beetje tegen het volgende aan: waar ga ik deze aanschaffen? Via Ebay heb ik al vrij snel opgegeven. Zoveel nep en overpriced items bij elkaar vind je nergens. Ben uiteraard wel bij oa http://www.japanszwaard.nl uitgekomen en zo nog een paar maar ik zou graag het zwaard zelf in levende lijve willen bekijken en wat meer keus hebben. Ook lijkt het me leuk eens wat antiek of verzamelbeurzen af te lopen om mijn kennis in de praktijk te testen. Maar, wederom, waar vind je die? ;) De beurzen waar ik tot dusver geweest ben vielen meer onder de categorie vlooienmarkt met 1 of 2 imitatie kerissen, verder niets.

Hierbij dus de vraag, hebben jullie tips voor antiek/verzamelbeurzen danwel antiek handelaren (on en offline) die Nihonto's hebben of waar ik in ieder geval grote kans maak deze te vinden?

Alvast bedankt!

De mensen van Japanszwaard.nl staan volgens mij ook op de messenbeurs in Tiel.
Dit jaar in April geloof ik.

maar waarom maak je niet gewoon een afspraak bij ze?

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Adonay

Berichtdoor Adonay » Za 22 Jan 2011 19:32

Insane schreef:De mensen van Japanszwaard.nl staan volgens mij ook op de messenbeurs in Tiel.
Dit jaar in April geloof ik.

Dank, staat bij deze in de agenda ;-)

Insane schreef:maar waarom maak je niet gewoon een afspraak bij ze?

Dat ga ik ook zeker wel doen op den duur. Tot die tijd probeer ik me zo breed mogelijk te oriënteren op de verschillende aanbieders, vandaar!

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Za 02 Apr 2011 10:57

Als je een nihonto in het echt wilt bezichtigen, zijn er m.i. 3 opties.
1. Je gaat naar japanszwaard.nl zelf en je krijgt text en uitleg.
2. Een lidmaadschap via de Nederlandse To-ken vereniging (even googlen), maakt het mogelijk
om stukken te ruilen en/of te kopen tijdens een meeting.
3. Je spaart nog eventjes door, en plakt daar een reis naar Japan aan vast. Ga vervolgens naar
Tokyo, Nagoya, of Mino-Seki (Gifu-prefectuur) en je kunt ze in levende lijve zien.

eBay is een no go. Niet dat alles nep is, maar het hele 'handelen' er om heen vind ik persoonlijk erg onpersoonlijk en
onprofessioneel. Je ziet wel wat je koopt, maar dit soort objecten koop je niet dagelijks, en daarom verdienen ze wat meer respect dan via een online veiling verhandeld te worden.
Mocht je naar Japan komen, als het plan loopt zoals ik het wil, woon ik nog steeds in Nagoya en kan ik misschien
wel wat voor je betekenen, gezien mijn interesse ook nihonto ligt en ik momenteel Japans studeer.

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

Terug naar “Producenten, producten en winkels”