Customized Ronin Dojo Pro wakizashi

Archief van reeds verkochte items. In dit forum kan niet gepost worden.
30cal_Fun

Customized Ronin Dojo Pro wakizashi

Berichtdoor 30cal_Fun » Di 01 Nov 2016 14:35

Te koop: Customized Ronin Dojo Pro wakizashi

Nagasa: 51,8 cm (+ 1,8 cm habaki)
Tsuka: 12,6 cm
Blad: 1060 staal, geheel gehard.
Deze is begonnen als een Ronin Dojo Dro katana die ik heb ingekort naar wakizashi lengte.
Het blad en saya zijn van het oorspronkelijke zwaard, de fuchi komt van Namikawa Heibei, de rest van de tsuka heb ik zelf gemaakt. De tsuka is ook weer gemaakt van tulpen hout en met epoxy naar de nakago gevormd. Vanwege de hardheid van het blad kreeg ik het niet voor elkaar om een fatsoenlijke nakago ana te boren, het bleef bij drie gaten die net niet door het blad heen kwamen. Ik heb met de tsuka gemonteerd de gaten opgevuld met epoxy waardoor de tsuka semipermanent op het blad zit, als je de wikkeling verwijderd en de epoxy uitboort dan kun je tsuka gewoon verwijderen.
De saya heeft toen ik het zwaard kocht tijdens het transport een barst opgelopen, deze is goed gerepareerd maar de sporen zijn nog duidelijk te zien.
Kissaki is counter polished. Habaki is van Devcon epoxy, de wikkeling is speciaal water-proof anti-slip tape, dit geeft een veel betere grip dan standaard ito maar is niet ruw aan de handen. Een nieuwe koiguchi is er ook bij dit zwaard nooit van gekomen. Tsuba is van zwart gelakt constructiestaal. Een aantal van de foto's zijn gemaakt toen ik nog bezig was een nieuwe kashira te maken, deze is ook van zwart gelakt constructiestaal.

Vaste prijs: 175 euro.
Indien je dit zwaard samen met één van mijn andere zwaarden (Bugei katana of SBG ko-katana) koopt haal ik 25 euro van de prijs af.
Indien je dit zwaard samen met alle twee mijn andere zwaarden koopt dan haal ik 50 euro van de prijs af.
Ophalen in Arnhem of anders verzendkosten voor koper.

Alle foto's die ik tot nu toe gemaakt heb staan hier: http://s495.photobucket.com/user/LewisPhotoB/library/Customized%20Ronin%20Dojo%20Pro%20Wakizashi?sort=3&page=1

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

It's Pattern-welded steel, not freakin' Damascus!

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

30cal_Fun

Re: Customized Ronin Dojo Pro wakizashi

Berichtdoor 30cal_Fun » Vr 06 Jan 2017 12:31

Eerste en laatste prijsverlaging naar een VASTE prijs van 150 euro.

Eventuele verzending en andere kosten zijn voor de koper.
Lager dan dit gaat het niet worden. Je krijgt een zwaard dat veel sterker en duurzamer geconstrueerd is dan de gemiddelde Hanwei, Ronin Dojo Dro, budget ebay katana, etc. voor minder dan de helft van de prijs. Met een tsuka wat naar de nakago gebed is met epoxy hoef je dus niet meer bang te zijn voor een gebarsten handvat.

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

30cal_Fun

Berichtdoor 30cal_Fun » Do 23 Feb 2017 14:20

Met wat aankopen voor de boeg wil ik toch graag plaatsmaken: prijsverlaging naar 125 euro.
Eventuele verzending en andere kosten zijn voor de koper.

30cal_Fun

Berichtdoor 30cal_Fun » Wo 01 Mar 2017 19:42

Verkocht!!!

Terug naar “Verkocht”