Customized SBG ko-katana / uchigatana

Archief van reeds verkochte items. In dit forum kan niet gepost worden.
30cal_Fun

Customized SBG ko-katana / uchigatana

Berichtdoor 30cal_Fun » Di 01 Nov 2016 14:45

Te koop: Customized SBG ko-katana / uchigatana

Nagasa: 60cm (+ 2,5 cm habaki)
Tsuka: 25,5cm
Blad: T10 staal, differentieel gehard.
Deze is begonnen als een SBG custom katana van Sword Buyers Guide: http://sbg-sword-store.sword-buyers-guide.com/custom-katana.html
Het blad en saya zijn van het oorspronkelijke zwaard, de fuchi en (gelakte) zijde ito komen van Namikawa Heibei, de rest van de tsuka heb ik zelf gemaakt. De tsuka is gemaakt van tulpen hout wat qua eigenschappen in de buurt komt bij het Japanese honoki (laag sap gehalte vooral). Met epoxy is de tsuka kern naar de nakago gevormd (Ik gebruik voor zwaarden altijd Devcon epoxy). Helemaal onderin was echter de pasvorm niet perfect omdat daar net niet genoeg epoxy naartoe gevloeid was (dit was een van mijn allereerste projecten), vandaar dat er een plakbandje onderaan de nakago zit, daarmee zit de tsuka heel strak op het zwaard. Aangezien ik het blad ingekort heb heb ik ook de saya ingekort, ik was van plan om er een nieuwe koiguchi op te maken maar dat is er nooit van gekomen. Aangezien de koiguchi geen cruciaal onderdeel is van het zwaard zelf heb ik deze zo gelaten.
Kissaki is counter polished, heeft ooit een keer tijdens tameshigiri een kleine beschadiging opgelopen aan de punt, deze is er grotendeels uitgepolijst maar de sporen zijn nog wel te zien, aan de functie doet het natuurlijk echter niets af. Habaki is van koper, kashira is van zwart gelakt constructiestaal. Tsuba is ook constructiestaal maar deze heb ik kunstmatig gepatineerd (roesten, roest vastkoken in thee, herhalen, etc).

Vaste prijs: 225 euro.
Indien je dit zwaard samen met één van mijn andere zwaarden (Bugei katana of Ronin Dojo Pro wakizashi) koopt haal ik 25 euro van de prijs af.
Indien je dit zwaard samen met alle twee mijn andere zwaarden koopt dan haal ik 50 euro van de prijs af.
Ophalen in Arnhem of anders verzendkosten voor koper.

Alle foto's die ik tot nu toe gemaakt heb staan hier: http://s495.photobucket.com/user/LewisPhotoB/library/Customized%20SBG%20Katana?sort=3&page=1

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

It's Pattern-welded steel, not freakin' Damascus!

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

30cal_Fun

Re: Customized SBG ko-katana / uchigatana

Berichtdoor 30cal_Fun » Vr 06 Jan 2017 12:31

Eerste en laatste prijsverlaging naar een VASTE prijs van 200 euro.

Eventuele verzending en andere kosten zijn voor de koper.
Lager dan dit gaat het niet worden. Je krijgt een zwaard dat veel sterker en duurzamer geconstrueerd is dan de gemiddelde Hanwei, Ronin Dojo Dro, budget ebay katana, etc. voor minder dan de helft van de prijs. Met een tsuka wat naar de nakago gebed is met epoxy hoef je dus niet meer bang te zijn voor een gebarsten handvat.

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

30cal_Fun

Re: Customized SBG ko-katana / uchigatana

Berichtdoor 30cal_Fun » Wo 01 Feb 2017 11:47

VERKOCHT!!!

Terug naar “Verkocht”