Te koop: Hanwei Tinker Bastard sword SH2400

Topics die 3 maanden of ouder zijn worden hierin geplaatst.
30cal_Fun

Te koop: Hanwei Tinker Bastard sword SH2400

Berichtdoor 30cal_Fun » Do 29 Sep 2016 8:55

Ik heb het zwaard een paar jaar geleden nieuw gekocht, sindsdien één keer wat lichte snijoefeningen mee gedaan en verder heeft het alleen in de olie gestaan.
Er zitten een paar kleine krasjes/sporen op van het testsnijden maar geen beschadigingen.
Omdat de grip van dit zwaard nogal smal en dun is heb ik de greep omwikkeld met speciaal water-proef anti-slip tape, voelt niet ruw aan in de handen en geeft een uitstekende grip, zeker een verbetering op de standaard grip. Op de foto is de lijmnaad veel duidelijker zichtbaar dan in normaal licht door de felle lamp.
Er zit een héle kleine bocht in de laatste paar centimeter van het blad maar zo is het zwaard nieuw van de fabriek af gekomen. Het is echter amper te zien en beïnvloed de functie zeker niet. De bocht begint zo'n 11cm voor het punt en heeft tegen het einde (zo goed als ik het kon meten) een afwijking van ongeveer 1,75mm.
Het laatste noemenswaardige punt is dat de schede niet strak aansluit en rammelt, dit was ook al zo toen ik het zwaard nieuw kocht.
Mankementen als de losse schede en de kleine bocht zijn in deze prijsklasse meer regelmaat dan uitzondering natuurlijk en dus ook bij gloednieuwe zwaarden te verwachten.

Gezien de kleine mankementen mag het zwaard voor 2/3e van de nieuwprijs weg voor een VASTE prijs van 200 euro. Ophalen kan in Arnhem, anders kan het op kosten van de koper verzonden worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

It's Pattern-welded steel, not freakin' Damascus!

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

30cal_Fun

Re: Te koop: Hanwei Tinker Bastard sword SH2400

Berichtdoor 30cal_Fun » Di 01 Nov 2016 14:01

VERKOCHT!!!

It's Pattern-welded steel, not freakin' Damascus!

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

Terug naar “3 maanden of ouder”