Te koop: Maliënkolder maat M, Flat: mixed round riveted / solid rings

Topics die 3 maanden of ouder zijn worden hierin geplaatst.
30cal_Fun

Te koop: Maliënkolder maat M, Flat: mixed round riveted / solid rings

Berichtdoor 30cal_Fun » Za 16 Jul 2016 15:42

Ik verkoop mijn recent gekochte Ulfberth maliënkolder met half-lange mauwen om een nieuw project te financieren.
Het is gemaakt van platte ringen met afwisselende rijen van dichte ringen en met ronde nagels geklonken ringen. Ik heb het slechts één keer kort aan gehad na het openen van de verpakking. Het is sindsdien nooit meer gebruikt en de fabrieks-olie zit er grotendeels nog op.
Ik ben 175 met een gemiddelde bouw en het past me goed. Tenzij je een extreem dikke Bohurt-stijl gambeson draagt of één die je veel te groot is dan past het waarschijnlijk elke persoon met een kleine tot gemiddelde bouw.

Ik heb er ook nog twee pakken van 1kg losse dichte ringen, twee pakken van 1kg losse ringen met ronde klinknagels en twee klinknagel-tangen. Dit zal genoeg zijn voor het toevoegen van mauwen, vergroten van de hauberk of het maken van een aventail.

Op verzoek kan ik de links naar de spullen van de website waar ik het gekocht heb toesturen.

Alles mag weg voor 2/3e van de prijs.
Maliënkolder nieuw: 219.90 euro. Mag weg voor 145 euro.
De rest nieuw: 127.42 euro. Mag weg voor 85 euro.
Alles samen: 230 euro.
Verzenden/ophalen in overleg.

It's Pattern-welded steel, not freakin' Damascus!

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

30cal_Fun

Re: Te koop: Maliënkolder maat M, Flat: mixed round riveted / solid rings

Berichtdoor 30cal_Fun » Za 16 Jul 2016 18:37

Ik heb wat foto's gemaakt van de maliënkolder:
http://s495.photobucket.com/user/LewisP ... t=3&page=1

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

30cal_Fun

Berichtdoor 30cal_Fun » Vr 12 Aug 2016 10:04

Nog steeds te koop, er waren wat geïnteresseerden maar geen verkoop.
Ter verduidelijking: ik wil graag alles zo veel mogelijk bij elkaar houden; de maliënkolder als één pakket en de rest als één pakket of alles samen. Mijn doel is verdere projecten te financieren en dat gaat moeilijk als ik met allerlei onverkoopbaar /onbruikbaar spul blijf zitten.
Mogelijk ruil interesse: type X, XIV of XVI bladen, zowel losse bladen als complete zwaarden.

30cal_Fun

Berichtdoor 30cal_Fun » Wo 14 Sep 2016 12:42

Alles is nog steeds te koop en hierbij ook nog wat verdere ruilopties.
Zolang het functioneel is ben ik in vrijwel alles geïnteresseerd van viking-tijdperk tot twee-handige zwaarden tot rapieren en zij-zwaarden, zowel scherp als bot (scherp heeft wel de voorkeur), zowel kale bladen als volledige zwaarden.
Ik ben nog wel specifiek op zoek naar een "swept hilt" rapier/zij-zwaard gevest, alleen de handbescherming (guard) heb ik nodig.

Terug naar “3 maanden of ouder”