Sterke zwaarden?

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
Deth

Sterke zwaarden?

Berichtdoor Deth » Zo 06 Jul 2014 15:35

Ik ben op zoek naar een zeer sterke katana voor snijoefeningen. Ik kwam zo op de cheness o katana en zag een paar videos over hoe hij zelfs bestendig is tegen het raken van boomstammen en metaal (waar Ik hem logiserwijze NIET voor ga gebruiken) dit toont wel hoe enorm sterk deze cheness springsteel katanas zijn. Het enige probleem is, Ik heb geen idee hoe Ik er aan een Kom in belgie op een veilige/betrouwbare manier.

Weten jullie hier iets meer over? Over het krijgen van deze specifieke katana of mischien een beter alternatief voor diegene dat zeggen dat deze niet bijzonder goed is.

Voor de duidelijkheid nog eens, Ik zoek een katana voor snijoefeningen, die foutjes toelaat en dus niet meteen kapotspringt, en die hierdoor dus ook zeer bestendig is. Prijs liefst ergens onder de 500euro (cheness is 100-300dollar dacht Ik).

Alvast bedankt,

(ps Ik zou dus ook het liefst via PayPal of rembours betalen zodat Ik toch garantie heb dat Ik hem ook krijg, Ben wel berijd om vertrouwbare sites anders te betalen)

ti-lite
Moderator

Re: Sterke zwaarden?

Berichtdoor ti-lite » Ma 07 Jul 2014 9:42

Cheness is een goede keuze, echter de O katana is de langste en zwaarste variant. Voor gewone
snijoefeningen is deze over de top.
Een goedkoop en goed alternatief is de pro en practical pro serie van Hanwei
http://casiberia.com/product/practical- ... ana/sh2162

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Deth

Berichtdoor Deth » Ma 07 Jul 2014 9:51

ti-lite schreef:Cheness is een goede keuze, echter de O katana is de langste en zwaarste variant. Voor gewone
snijoefeningen is deze over de top.
Een goedkoop en goed alternatief is de pro en practical pro serie van Hanwei
http://casiberia.com/product/practical- ... ana/sh2162

Ik zie dat deze niet van springsteel gemaakt is, heeft dit enige invloed op de kracht/flexibiliteit van de katana?

Ik weet dat jullie deze vraag al volledig beu zijn gehoord maar springsteel vs T10 (of Wat de practical pro van gemaakt is) korte pro en cons van beide metalen?

Deth

Berichtdoor Deth » Ma 07 Jul 2014 14:03

Als Ik dan trouwens voor cheness ga, enable aanraders?

cyrus99

Berichtdoor cyrus99 » Za 12 Jul 2014 9:14

Hoi,
Ik gebruik voor extreme snijoefeningen een Warrior katana van Cold Steel, prijs rond de 500€ , dit is een uitermate sterke katana die erg veel kan hebben ( dit weet ik omdat ik hem wekelijks veelvuldig gebruik )
Ik geef toe dat er qua uiterlijk mooiere replica's te krijgen zijn maar de Warrior is echt een sterke katana die ondanks zijn staal soort ( meen 1060 carbon ) ook nog eens verrassend lang scherp blijft.
Er wordt wel eens gesuggereerd dat ze zwaar zijn en de balans vreemd is maar dat valt reuze mee, ik heb al veel katana's zo getest en de balans is even wennen maar als je een banite stalen katana gewend bent valt deze wel mee :wink:
Ik noemde net een prijs en uiteraard kan ik niet in je portemonnee kijken maar voor mij is die 500€ hem zeker waard......succes met je zoektocht.

Insane
Beheerder

Berichtdoor Insane » Ma 14 Jul 2014 12:09

Ik heb laatst mijn Hanwei practical plus elite geruild.
Maar dat was een heerlijk zwaard om te gebruiken.
Vlijmscherp en een behoorlijk dikke kling maar niet zwaar en een goede balans.

Ik maakte een aantal keer wat slechte slagen op 6 opgerolde strandmatten. Ik voelde bij één slag de kling buigen en hij deed zelfs " twanggggg" (of iets ;)).
Maar er was niets aan de hand en alles was nog solide en stevig.
Wat mij ook opviel is dat hij zolang scherp bleef.
Ik heb hem veel gebruikt voor melkpakken, strandmatten en braamstruiken. Maar hij bleef scherp en ik heb hem nooit hoeven slijpen.

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Ma 21 Jul 2014 9:57

Insane schreef:braamstruiken
Andere mensen gebruiken gewoon een snoeischaar. :mrgreen:

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

dutchronin

Berichtdoor dutchronin » Wo 23 Jul 2014 14:24

deth, je hebt en PB!!!!

Terug naar “Ik wil een zwaard...”