Advies bij het kopen van een anderhalfhander

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
Mianno

Advies bij het kopen van een anderhalfhander

Berichtdoor Mianno » Zo 02 Apr 2017 22:39

Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post op SFB, dus ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Menno, ik ben 20 jaar en ik ben een beginnend verzamelaar met een passie voor Europese wapens en een nog grotere passie voor het zelf maken van wapens. Zelf ben ik (nog) niet in staat om staal te smeden dus tot die tijd maak ik wapens van losse onderdelen van wapens.

Zoals het onderwerp al suggereert, ben ik op zoek naar een anderhalfhander zwaard of iets dergelijks met een andere verwoording. Mijn kennis van waar ik zo'n zwaard kan aanschaffen is tot nu toe gelimiteerd tot celticwebmerchant en dragonheart.

Graag verzamel ik zoveel mogelijk tips, adviezen en informatie wat de anderhalfhander zelf betreft, waar ik rekening mee moet houden met het aanschaffen er van en ook waar ik zo'n zwaard kan aanschaffen.

Ik zoek een bot, battle ready zwaard en ik heb tot nu toe een budget van €300,-. Graag hoor ik van jullie!

AD MORTEM, INIMICUS

Insane
Beheerder

Re: Advies bij het kopen van een anderhalfhander

Berichtdoor Insane » Do 06 Apr 2017 13:50

Wat wil je er mee gaan doen?

De zwaarden bij Celtic webmerchant en Dragon Heart indien aangegeven zijn Battle Ready.
Maar naar mijn ervaring zijn de meeste goed geschikt voor reenactment en battles.

Maar het gewicht en de balans zijn vaak niet echt geweldig voor Europese krijgskunst training.

Wil je een bot zwaard die hanteert als een scherp zwaard dan zou ik eens kijken bij:

-Peter Regenyei
-Marco Danelli

Ik zelf heb oa. een kovex, meestal zijn die ook vrij zwaar maar dit is echt een pareltje met een fijn gewicht en goede balans.

Ook heb ik een Hanwei Tinker blunt longsword, die is ook niet slecht, maar daar zou ik niet mee sparren ofzo.

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Mianno

Berichtdoor Mianno » Vr 07 Apr 2017 21:19

Bedankt voor je reactie! Ik zit heel erg te neigen naar Kovex, vooral omdat ze er kwalitatief er top uit zien en door de relatief lage prijs. Wil je mij wat meer vertellen over jouw kovex?

AD MORTEM, INIMICUS

Insane
Beheerder

Berichtdoor Insane » Za 08 Apr 2017 22:25

Ik heb vele Kovex zwaarden in mijn handen gehad.
Meestal zijn ze wat aan de zware kant omdat ze stevig gebouwd zijn.

Er wordt wel eens gezegd dat de "oude" kovex zwaarden een betere harding en tempering hadden. Maar ik heb nooit enig verschil kunnen ontdekken.
Binnen de club waren het altijd de kovexen die andere zwaarden met deuken achter lieten.

Ik heb nu even geen specs van mijn zwaard bij de hand, maar zodra ik tijd heb zal ik eens voor je meten.

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Terug naar “Ik wil een zwaard...”