@ Ti-Lite: nee, ik heb hem zo gekocht. Dat had nog wat voeten in aarde, want geen van de bekende winkels had hem op voorraad. Mijn lijfzaak heeft geprobeerd hem te bestellen, maar dat ging erg moeizaam (na drie maanden nog niets). Dat kwam, denk ik, omdat hun leverancier in de UK zit, en daar momenteel veel te doen is rondom de zwaardenban (naar ik begrijp verbod op invoer/verkoop niet-nihonto katana's). Dus mijn 'last resort' was een dumpzaak in Amsterdam, waarvan ik weet dat ze Hanwei verkopen. Tot mijn verbazing hadden ze hem daar op voorraad staan. Helaas zat er wel een vrij grote barst in de
saya, maar daarom hebben ze me 400 (ja, vierhonderd) euro korting gegeven - en daarvoor kon ik net wat houtlijm kopen

. En nu zie je bijna niets meer van de breuk (en er zit geen lijm aan de binnenkant, hoezee).
@ Ger: Sorry, ik zag de paalwapens-topic te laat. Ik kan hier misschien ook nog een paar foto's van mijn yari plaatsen (misschien ook naast de naginata)? Is nog een beetje leeg...
Wat het testen betreft: tja, zou ik dolgraag doen, maar um... hoe? Het is nogal een groot ding en ik beoefen niets waarin het gebruik wordt aangeleerd. Maar ik beloof, ik zal eens wat proberen en als ik het overleef met al mijn ledematen intact, dan doe ik er verslag van...