Ruiterboog

Hellebaarden, (kruis)bogen, yari, naginata, en al het andere dat je nergens anders kunt plaatsen.
Peter

Re: Ruiterboog

Berichtdoor Peter » Ma 31 Mar 2008 14:07

Ja, zoals ik Thomas ken is het een hele aardige en betrouwbare vent met een goede reputatie. Hij heeft het af en toe een beetje erg druk, dat is misschien het enige. Ook weet ik dat de bamboe pijlen uit Korea extreem goed gemaakt zijn, en erg veel tijd kosten om te maken. Wellicht is dit de reden.

Ik schiet met m'n Koreaan meestal met carbonpijlen omdat mijn boog op korte afstanden bamboe gewoon kapot schiet. Koreanen schieten traditioneel op 125 meter en dan is de pijl al wat meer afgeremd maar op de 18 meter in de meeste Nederlandse clubs, en met 238 km/h spatten ze soms zo uit elkaar!

Bedankt voor de complimenten over m'n site. Ik doe het meest in antieke Chinese wapens maar wil me ook wat meer richten op andere zaken als boogschutterij. Ik heb alleen altijd erg tijdgebrek dus veel van m'n antieke wapens verkoop in aan mensen in het wereldje voor ze op de site komen.

Ik heb inderdaad dezelfde leverancier als Thomas Duvernay. Hij doet zaken met twee Koreaanse bedrijven, één daarvan levert ook aan mij. Hij heeft dus iets meer keus.

-Peter

We are what we frequently do, excellence then is not an art but a habit.

-Aristotle

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Ma 31 Mar 2008 14:46

Ja precies, die indruk had ik ook al van hem :) gelukkig schrijf ik geen dreigmailtjes of iets in die trend.
Verder benijdt ik je erg omwille van de schietruimte die jij hebt daar in China. Hier in NL is het nog steeds clubgebonden. en helaas schieten ze daar inderdaad (veelal) op 18, 25 en 30 meter.
Ik heb wel 4 jaar lang normaal recurve geschoten met een Hoyt bij de boogschietvereniging Frederik Hendrik te Delft. Echter omwille van tijdgebrek toendertijd mee gestopt. Nu ik weer wat meer tijd heb wil ik dus Koreaans boog gaan schieten...voor zover het dan kan hier in NL ;) d'r zijn namelijk geen Koreaanse boogschietleraren/clubs hiero haha!
Thnx voor de info, lijkt me leuk om wat vaker met je gedachtes en dingen uit te wisselen.

-> PM

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

Peter

Berichtdoor Peter » Ma 31 Mar 2008 16:35

Hoihoi,

De ruimte op de steppe was inderdaad geweldig, ik kon een fluitpijl zo 200-300 meter wegschieten, het geluid van die dingen is ook erg indrukwekkend over zo'n grote afstand. Ik vond het ook heerlijk om op een mongoolse pony lekker over dat land te razen, helaas ben ik niet zo goed geworden dat ik goed van het paard kan schieten maar dat wil ik wel leren.

Op het moment woon ik weer in Nederland, hier blijf ik ook voorlopig even wonen, met alleen nog kortere uitstapjes naar het buitenland. In november is er weer een traditioneel schuttersfestival in Korea trouwens, als je wilt kan ik je in contact brengen met de organisator en Thomas weet er ook ongetwijveld meer van.

Ik schiet ook noodgedwongen voornamelijk op 18-25 meter maar vind vooral zo'n 60 meter een erg leuke afstand. Nu met wat mooier weer kan ik weer wat buiten gaan schieten, onze club heeft een buitenbaan van tot 70 meter.

-Peter

-Aristotle

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Ma 31 Mar 2008 17:04

Aha! ik snap het. Ja, ik zou maar al te graag zoiets willen meemaken, alleen heb ik denkik daar de tijd en het financiële gedeelte niet voor.
Ik heb je zojuist een PM gestuurd hierover. Ik ga soms recreatief in Delft schieten.
Ben jij ergens lid in de buurt van Den Haag/Wassenaar?

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

St.Timmy

Berichtdoor St.Timmy » Wo 02 Apr 2008 23:30

Mooi schieten daar in China! :thup:
De 13e is er trouwens weer een mooi 3d toernooi in Drunen, van team Warthog.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 03 Apr 2008 9:12

Drunen, da's niet ver weg! Ik zou graag komen kijken, maar da's net het weekend dat mijn broer de sleutel van zijn nieuwe huis heeft gekregen en ik heb beloofd dan flink te helpen met klussen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

St.Timmy

Berichtdoor St.Timmy » Do 03 Apr 2008 14:41

Altijd erg leuk om even langs te komen om te kijken, maar ik moet er wel bij zeggen dat ze deze keer nog een mailtje achteraf hadden gestuurd met oa. de vraag geen mensen mee te nemen die zich niet hebben ingeschreven. Al denk ik niet dat ze er een erg groot probleem van maken ;)

Vorig jaar was ik er ook bij, mooie ronde, fotos van 2007: Linkhttp://picasaweb.google.nl/daanroepman/ ... aJtkYa3d74
Ik sta op 3 foto's, wie kan me vinden? :P

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Do 03 Apr 2008 17:20

Volgens mij sta je bij de kinderfoto reeks! :mrgreen:

St.Timmy

Berichtdoor St.Timmy » Do 03 Apr 2008 17:59

*Doet z'n best om zich in te houden :mrgreen:*

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Do 03 Apr 2008 18:16

Wat me opvalt is dat ze daar de pijl boven de vingers leggen.
Zelf schiet ik altijd met de pijl tussen de wijs- en middelvinger.
En de middelvinger ligt samen met de ringvinger op de pees, in totaal dus drie vingers op de pees.

Is er een reden waarom ze zo schieten?

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Do 03 Apr 2008 18:44

Kan afhangen van wat je geleerd is, en welke variant jijzelf het prettigst vindt met het "mikken".
Als je alle 3 de vingers onder de nok op de pees houdt, dan kan je zogezegd over de pijl heenkijken...voor sommige is dit prettig. Normale recurve schutters hebben inderdaad de wijsvinger boven en middel + ringvinger eronder.

St.Timmy

Berichtdoor St.Timmy » Do 03 Apr 2008 21:47

Ligt er inderdaad helemaal aan hoe het je geleerd is, maar volgens mij is 3 vingers onder de nok gewoon voortgekomen uit het het stringwalken.
De pijl vliegt in mijn ervaring wel stabieler met 1 vinger boven en 2 onder.

Peter

Berichtdoor Peter » Vr 04 Apr 2008 16:17

Katsumoto schreef:Ben jij ergens lid in de buurt van Den Haag/Wassenaar?

Ik ben lid bij Concordia, Amsterdam maar ben er al een tijdje niet geweest omdat ik het erg druk heb. Ik wil het zeer binnenkort weer gaan oppakken, vooral met mooi weer is het daar leuk buiten schieten.

De positie van de vingers onder de pijl is volgens mij ook voortgekomen uit stringwalken, zo kun je makkelijker op verschillende afstanden instellen. Met echt traditioneel schieten mag dit niet, longbow puristen zijn over het algemeen niet zo over zulke "trucjes" te spreken.

Met de duimring is er gelukkig wat meer enigheid, dat vind bijna iedereen gewoon raar. :P

-Peter

-Aristotle

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Vr 04 Apr 2008 19:58

Aha, die ken ik wel inderdaad.

Gisteren een update gehad van Thomas, hij vertelde me dat de arrow fletcher het nogal druk had de afgelopen tijd ivm spring festival boogschiet feestje daaro. Hij verwachtte dat ze in de loop van volgende week klaar zouden zijn! Ik ben benieuwd...
:thup:

St.Timmy

Berichtdoor St.Timmy » Za 05 Apr 2008 23:58

linknl schreef:heel mooi spul, (...)
Meer van dit spul graag.

Ik heb wat filmmateriaal gemaakt, allemaal een beetje gehaast maar toch leuk om te bekijken :D
Linkhttp://nl.youtube.com/watch?v=JCpxJ6cJc-Y
Laatst gewijzigd door Ger op Zo 06 Apr 2008 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Overige klassieke wapens”