Ruiterboog

Hellebaarden, (kruis)bogen, yari, naginata, en al het andere dat je nergens anders kunt plaatsen.
Katsumoto

Re: Ruiterboog

Berichtdoor Katsumoto » Zo 06 Apr 2008 10:51

Prima materiaal! zie m'n comment op YT.
Ik zou bijna vragen: waar woon je? dan kom ik schieten! haha.
Sterk staaltje archery hoor :)
:thup:

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Zo 06 Apr 2008 13:26

Nice! :thup:

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Crypto

Berichtdoor Crypto » Zo 06 Apr 2008 17:29

video is no longer available :(

水 土 火 空

- Toine

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Zo 06 Apr 2008 18:15

Kan mijn fout zijn, ik had het in youtube-bbcode gezet, maar het embedden heeft St. Timmy uitgezet. Nu de link weer teruggezet in zijn bericht en die werkt wel. :)

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Zo 06 Apr 2008 18:30

Inderdaad mooi staaltje schieten!

Leuk om dat zo te kunnen doen, ben jalours, mijn tuin is veels te klein ervoor. :evil:

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Crypto

Berichtdoor Crypto » Zo 06 Apr 2008 19:31

leuk filmpje idd altijd al leuk gevonden om te zien, msshn omdat ik als sterrenbeeld boogschutter ben :wink:

水 土 火 空

- Toine

St.Timmy

Berichtdoor St.Timmy » Zo 06 Apr 2008 20:33

Bedankt :mrgreen:

Katsumoto schreef:Ik zou bijna vragen: waar woon je? dan kom ik schieten! haha.

Je mag zo een keertje langskomen hoor, maar mn doelpak is eigenlijk gemaakt voor bogen tot 35 pond (daardoor blijft hij gewoon draagbaar ed.). Dus met erg zware bogen krijgen de pijlen het erg zwaar te verduren, zou niet de eerste keer zijn dat er eentje bij inslag breekt.
En het missen van het doelpak is waarschijnlijk ook vrij fataal voor de pijl, al is dat me nog niet gebeurd :wink:.

Verder zijn er hier op 20 meter ook mooie grote weilanden in de buurt waar ik soms nog wel eens een beetje aan clouth shooting kan doen, echter niet zo vaak omdat ik niet zeker weet hoe legaal dat is om zonder speciale organisatie te doen.

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Zo 06 Apr 2008 20:43

Haha, nou in dat geval hou ik me (voor in de toekomst een keer) aanbevolen, om te komen schieten! Who knows,echter mijn Koreaanse boog die nog in de maak is, is wel 40#.
Het doel ziet er uit als een groot stuk tatami mat op een ezel! Verder neem ik aan dat er achter het huisje geen mensen lopen/wonen. :mrgreen:

Wat betreft legaliteit weet ik het niet precies, maar ik dacht dat zolang het eigen terrein is, je gewoon mag schieten. Als je de ruimte hebt en geen direct gevaar voor het publiek vormt.
Buiten dat, hoe vaak komt er een motormuis langs in zo'n wijds landschap! :P

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

St.Timmy

Berichtdoor St.Timmy » Zo 06 Apr 2008 21:58

Katsumoto schreef:Het doel ziet er uit als een groot stuk tatami mat op een ezel! Verder neem ik aan dat er achter het huisje geen mensen lopen/wonen. :mrgreen:

Zo zou je het kunnen noemen, maar je komt er niet met een katana doorheen :mrgreen:
Achter het huisje/kantoortje is (nog meer) weiland, maar je komt waarschijnlijk gewoon in de houten wand terecht :lol:.

Peter

Berichtdoor Peter » Ma 07 Apr 2008 15:02

Hoihoi,

Ik vond hier nog een stukje van m'n demonstratie in Korea op youtube. Ik ben vanaf de 30e seconde even te zien: Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=nFXbQe5miM0

Voor zware bogen vind ik strobalen trouwens ook goed werken als doel. Ze zijn helaas niet zo heel erg draagbaar.

-Peter

We are what we frequently do, excellence then is not an art but a habit.

-Aristotle

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Ma 07 Apr 2008 17:36

Haha! Leuk om dat even te zien. Ik had dat filmpje al eerder gezien, omdat je als je een aantal filmpjes met thomas duvernay er op hebt gezien je hier zo'n beetje automatisch naar toe wordt doorgelinkt somehow. Geen idee dat jij dat was! (toen dan). Je schiet meer raak dan sommige andere schutters volgens mij. mooi gedaan! :wink:

Crypto

Berichtdoor Crypto » Di 08 Apr 2008 18:23

zal als ik thuis ben eens kijken ben wel benieuwd :thup:

水 土 火 空

- Toine

Peter

Berichtdoor Peter » Wo 09 Apr 2008 13:03

Katsumoto schreef:Haha! Leuk om dat even te zien. Ik had dat filmpje al eerder gezien, omdat je als je een aantal filmpjes met thomas duvernay er op hebt gezien je hier zo'n beetje automatisch naar toe wordt doorgelinkt somehow. Geen idee dat jij dat was! (toen dan).

Haha ja klopt ik geloof dat Thomas ook veel met de organisatie van dit evenement te maken had. Hij heeft ook een goed boek geschreven over Koreaanse boogschieten dat erg nuttig is om door te nemen als je met zo'n boog wilt schieten.

Katsumoto schreef:Je schiet meer raak dan sommige andere schutters volgens mij. mooi gedaan! :wink:

Dank je. Moet zeggen dat ik zelf ook best verbaasd was, het is altijd afwachten hoe je presteerd onder druk (en zo'n beetje alle groten in Aziatisch boogschieten keken over m'n schouder) maar ik schoot nog wat beter dan ik op m'n gemakt op de club doe. Ik had kennelijk een erg goede dag! Ik was ook gewend om op 18-25 meter te schieten en dit was 30. Gelukkig heb je met een zwaardere boog steeds minder last van afstandsverschillen, deze is #65 dus er was haast geen verschil met een paar meters minder.

Een Koreaanse boog heeft trouwens helemaal weinig last van kleine afstandsverschillen, bereid je maar voor dat je de eerste keer over je doel heen schiet. Iedereen die ik ken die voor het eerst met zo'n boog schoot, schoot over z'n doel heen. Erg grappig om te zien. Zelfs als ik een tijdje met een andere boog heb geschoten gaat m'n eerste pijl met de Koreaan er weer overheen.

-Peter

We are what we frequently do, excellence then is not an art but a habit.

-Aristotle

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Do 10 Apr 2008 21:44

Kijk, dat soort info is altijd goed om te weten! Bedankt.
Ik heb het een en ander ook van Thomas zelf gehoord, dat het waarschijnlijk tegen alle standaard dingen indruisd die je gewent bent van boogschieten als je die koreaanse ter hand neemt.
Ik ben erg benieuwd en hoop deze week of volgende week nog een berichtje te krijgen over m'n bestelling!

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Vr 25 Apr 2008 23:20

Zo en dan nu even een update:

Mijn koreaanse boog is binnen! Yay, compleet met 2 pezen, duimring, booghoes, boogtas en boog zelf natuurlijk. Mijn pijlen moeten helaas nog wél komen, maar die zijn handgemaakt dus dat kan ik me nog wel voorstellen dat daar een wat langere wachttijd voor staat. Verder is het spannen v/d boog erg eenvoudig. Het "droog-trekken" gaat eveneens eenvoudig. je trekt tot ongeveer je oor uit (maximaal). voor 'n 40ponder voelt ie uitermate licht aan. Tevens weegt het dingetje nauwelijks 700gram.
Foto's volgen! :mrgreen:

Terug naar “Overige klassieke wapens”