Ik heb een zwaard en wil graag meer informatie en waardebepaling

Iets nieuws gekocht, of iets gevonden op de zolder van een ver familielid? Laat het hier zien!
mayamieke

Ik heb een zwaard en wil graag meer informatie en waardebepaling

Berichtdoor mayamieke » Zo 31 Jul 2016 13:30

Ik heb vermoedelijke een replica van een plat zwaard. Mooie versieringen. Lengte 72 cm. Gewicht 1900gr. De greep is in donkerbruin eikenhout. De pareerstang is koper met 4 ringen voor de vingers. Het stalen roestvrij zwaard is voorzien van 6 ingekerfde bloedgeulen. Op het zwaard staan 4 figuren. De rechtse draagt een schild. De middelste figuur is gezeten en geeft de hand aan de linkse figuur. Achter de troon bevindt zich nog een andere figuur. Links en rechts is een ring bevestigd. De lederen donkerbruin gevlamde schede is kruiselings omhuld met een beige lederen band. De onderzijde van de schede toont de afbeelding van een gebouw met pilaren met in het midden een adelaar. Daaronder staat een krijger met 3 lansen aan de rechterkant en links houdt hij een staf in de hand met erop versieringen. Aan de rechterkant is een wapenschild afgebeeld. De schede eindigt met een koperen bol. Het is in perfecte staat. Uit welke periode komt dit zwaard? Graag nuttige informatie en een prijsbepaling.

Insane
Beheerder

Re: Ik heb een zwaard en wil graag meer informatie en waardebepaling

Berichtdoor Insane » Zo 31 Jul 2016 20:10

Hier hebben we toch echt een foto bij nodig.

Maar als ik kijk naar de lengte en het gewicht van het zwaard dan is mijn eerste gedachte een sierzwaard.

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Terug naar “Kijk eens wat ik hier heb!”