Kit Rae

Fabricage van zwaarden, onderhoud, reparaties en eigen "knutselprojecten".
ssyybbrreenn

Kit Rae

Berichtdoor ssyybbrreenn » Ma 10 Mar 2014 22:44

Allereerst ik ben nieuw op dit forum dus hallo allemaal!

Maar nu mijn vraag, iemand die met enige regelmaat het internet afstruint naar fantasy sierzwaarden is vast de naam Kit Rae tegengekomen. Sommigen haten het, sommigen vinden ze prachtig. Ik hoor bij die tweede. '

Ik zal niet vragen of ze battle-ready zijn want ik ben niet gek, dat zijn ze natuurlijk niet. Mijn vraag is wat voor 'tang' gebruiken ze (ik weet niet of dit in het Nederlands de juiste term is maar het is een Engelse term). Je hoort bij fantasy zwaarden vaak verhalen over de beruchte rat tail tang waarbij een zwaard al kan afbreken als je er in de lucht mee zwaait.

Ik ben van plan dit zwaard mee te nemen naar een fantasy fair waar er uiteraard een beetje mee heen en weer gerammeld zal worden. Niet echt zwaardvechten maar een beetje de lucht in tweeën hakken als je me vat. Zou dit kunnen met zo'n zwaard? heeft iemand er ooit een 'open' gemaakt of weet iemand wat voor tang er gebruikt word in dergelijke zwaarden?

groeten, Sybren

P.S. het zwaard dat ik gekocht heb is de Valermos.

ti-lite
Moderator

Re: Kit Rae

Berichtdoor ti-lite » Di 11 Mar 2014 22:03

Hi en welkom op het forum.

Ik heb zelf in het begin enkele van zijn zwaarden en messen gehad. Leuke wall hangers maar meer ook niet.
De tang kan nogal verschillend zijn. Sommige hebben idd de rat tail. Anderen zijn wat steviger.
Als je zo n zwaard mee neemt, hou het in de schede. Zelfs zwaaien ermee kan al gevaarlijk zijn.
Zal niet de eerste zijn die los schiet.

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Terug naar “De technische hoek”