National Geographic - Return Of The King

Zwaarden en martial arts in films, TV-programma's, boeken, strips, games, etc.
Ger
Oprichter

National Geographic - Return Of The King

Berichtdoor Ger » Vr 20 Feb 2009 11:38

Kom ik net tegen op Bol.com:
DVD EAN code 9789076963792

Blijkbaar zijn er matches tussen historische overleveringen en de boeken/films van Tolkien? Ben op zich wel benieuwd, maar ik vraag me af of er toevallig mensen zijn die dit als uitzending op NGC gezien hebben en er wat meer over kunnen vertellen alvorens ik 'm koop. :)

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Syco
Beheerder

Re: National Geographic - Return Of The King

Berichtdoor Syco » Vr 20 Feb 2009 14:34

Heb hem niet gezien, maar lijkt me zeker de moeite waard om te hebben ga maar eens kijken of ik er wat meer over kan vinden :wink:

"Quemadmodum Gladius Neminem Occidit, Occidentis Telum Est"

- A sword never kills anybody; It's a tool in the killer's hand. -

ChingChuan

Re: National Geographic - Return Of The King

Berichtdoor ChingChuan » Zo 22 Feb 2009 0:03

Ik heb de uitzending niet bekeken, maar wist je nog niet dat Tolkien zijn werk heeft gebaseerd op allerlei overleveringen? Middenaarde heeft een hele uitgebreide mythologie etc. dus daarin zie je al overlap, maar hij heeft natuurlijk ook elementen die in het LOTR verhaal zitten uit mythen etc. overgenomen. Ik meen mij te herinneren dat hij oa gebruik heeft gemaakt van Beowulf. Verder heeft hij oa het fins als inspiratie gebruikt voor één van de elfentalen (Quenya) dus ik neem aan dat er wel meer Scandinavische mythologie aan te pas is gekomen...

Dus op zich is die stelling niet echt nieuw - misschien kun je er na wat googlen wel wat leuke informatie over vinden.

Terug naar “Media”