Leerboeken langzwaard - vechten

Zwaarden en martial arts in films, TV-programma's, boeken, strips, games, etc.
Thomas Vannecke

Leerboeken langzwaard - vechten

Berichtdoor Thomas Vannecke » Ma 23 Feb 2009 15:10

Beste,

Wij zijn twee broers en we zouden graag leren vechten op de Europees - Middeleeuwse manier. Omdat wij in een landelijk dorp wonen, is er hier geen 'school' of 'club' waar we deze kunst kunnen leren. We vroegen ons af of er geen boeken/trainingscursussen bestaan om zelf te leren vechten met het langzwaard.

Op het internet vond ik volgend boek:

Fighting with the German Longsword by Christian Henry Tobler (Paperback - Jul 2004)

Zou dit een goede aankoop zijn? Of zijn er betere boeken in deze categorie?

We willen in eerste instantie gewoon de basis leren van het zwaardvechten, en we zijn met twee, dus partners moeten we niet zoeken.

Alvast bedankt.

Groetjes

thomas

Ger
Oprichter

Re: Leerboeken langzwaard - vechten

Berichtdoor Ger » Ma 23 Feb 2009 15:36

Hoi Thomas, welkom hier!

Een alternatief boek zou ik zo even niet weten, maar het boek dat je noemt staat volgens mij behoorlijk goed aangeschreven.

Of je het puur uit een boek goed kunt leren is een tweede. Je zult zelf namelijk niet zien wat je fout doet, en het risico is dus redelijk groot dat je dingen verkeerd aanleert. Weet je zeker dat er nergens in de buurt een vereniging actief is die waar je heen kunt? Wil je misschien vertellen waar je woont, dan kunnen leden hier misschien tips geven wat dat betreft.

Een ander idee kan zijn dat je zo nu en dan eens wat filmpjes post hier, waarbij je dan aangeeft wat je oefent. De ervaren leden kunnen jullie aangeven hoe jullie jezelf kunnen verbeteren.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Thomas Vannecke

Re: Leerboeken langzwaard - vechten

Berichtdoor Thomas Vannecke » Ma 23 Feb 2009 15:38

Dank je wel.

Wij wonen in Belgie, in het dorpje Schore (deelgemeente van Middelkerke).

Terug naar “Media”