Deadliest Warrior

Zwaarden en martial arts in films, TV-programma's, boeken, strips, games, etc.
Ruuber

Deadliest Warrior

Berichtdoor Ruuber » Ma 18 Mei 2009 14:40

Deze serie draait al enkele weken op Spike TV. Hierin testen enkele experts (kuch) wapens van verschillende groepen en kijkt welke beter was. Bijvoorbeeld Viking vs Samurai, Gladiator vs Apche en Spartan vs Ninja.

Ik weet niet of iemand deze afleveringen al eens heeft gezien? Anders zijn ze na te kijken op spiketv.com of te downloaden via eztv.it (torrent).

Ik vind het wel een leuke serie om te kijken, grappig om te zien hoeveel kracht er nou achter sommige wapens zit maar de uitslagen zijn ronduit belachelijk. Ik wil niks spoilen dus je zou het zelf maar even moeten kijken :D

katana

Re: Deadliest Warrior

Berichtdoor katana » Ma 18 Mei 2009 15:29

zolang ze mij niet vragen, zullen ze nooit weten wie the deadliest warrior is :twisted:

"Before all else, be armed" N. Machiavelli

Ψ Niels Ψ

BlackDog

Berichtdoor BlackDog » Ma 18 Mei 2009 17:37

Leuke serie inderdaad, ik vind de lab tests van de desbetreffende wapens het interessantst. Waar toch maar weer uit blijkt hoe effectief, lees dodelijk, sommige ijzerwaren zijn. Op zich kan je dat zelf ook wel nagaan natuurlijk maar als je die tests ziet op die gesimuleerde schedels of torso's is dat reden te meer om je bewust te zijn van de risico's / gevaren als je weer eens Backyard Samurai staat te spelen met je katana, of welk zwaard, bijl, knuppel, boogwapen of mes dan ook.

Ruuber

Berichtdoor Ruuber » Ma 18 Mei 2009 18:39

Alleen de resultaten vind ik nergens op slaan. bijvoorbeeld bij het vikingschild slaan ze op een hele andere manier tegen de tegenstand dan met een Spartaans schild terwijl ik in reanactment toch echt mijn schild meer gebruik als een wapen dan mijn bijl...

Welke uitslagen vonden jullie trouwens wel terecht tot nu toe? Ik prob. alleen die van Gladiator vs. Apache.

BlackDog

Berichtdoor BlackDog » Ma 18 Mei 2009 19:17

De uitslag Maffia vs Yakuza is denk ik wel een terechte.

meneer T.

Berichtdoor meneer T. » Ma 18 Mei 2009 23:42

Een van de bronnen die SpikeTV gebruikte voor hun onderzoek was Ashida Kim, geloof ik . de grootste ninja fraudeur van de martial art wereld. Dat beloofde weinig goeds, en ja hoor, 't was een ramp. Het was weer net zo erg als XMA van Discovery Channel en Fight Science van National Geographic . Het was om te janken. Flash & Trash.

Wanneer leren ze nou eens een beetje onderzoek doen voordat ze met dit soort onzin komen :stom:

Wat betreft de samoerai en "ninja" experts, deze waren geen experts, maar gewoon acteurs (ik heb het niet over de "eind strijd", maar over die flapdrollen die de uitleg moesten geven). De wapens en pantser waren goedkope replica. Heel veel foute info. En dit soort onderzoekers test onze veiligheid wat betreft auto´s, zijn we klaar mee.

Disclaimer: De inzichten, mening en standpunten door mijn weergegeven in dit forum vertegenwoordigen niet de meningen, inzichten en standpunten van de organisaties of dojo waarvan ik onderdeel van uit maak, mijn leraren of medestudenten.

Ruuber

Berichtdoor Ruuber » Di 19 Mei 2009 11:20

Klopt dat had ik ook al gevonden. Dat de expert en descendant van de Samurai gewoon een acteur was, belachelijk :? .

Sowieso bullshit dat ze zeiden dat de speren het enige long-rage wapen waren van de vikingen terwijl de pijl en boog het vaakste werd gebruikt, boven de axes en speren.

littlesamurai

Berichtdoor littlesamurai » Di 19 Mei 2009 11:53

Heb deze aflevering gezien:

Linkhttp://www.dumpert.nl/mediabase/474711/ ... murai.html

Heb 'm halverwege uitgezet...
Zegt genoeg dus.

De stemgeluid in het begin was eigenlijk alleen al reden genoeg om hem uit te zetten..

katana

Berichtdoor katana » Di 19 Mei 2009 17:29

zelfs niet een beetje entertainend...

Oké, enigszins entertainend als je er niet teveel bij nadenkt, maar face it, verspilling van geld, niet?

"Before all else, be armed" N. Machiavelli

Ψ Niels Ψ

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Di 19 Mei 2009 18:39

He wat een load of crap is dat zeg. Voor de doorsnee 'Koos Kansloos' figuur (no offence :p) misschien interessant en spannend. Maar nee, ik vindt het een flutproductie! :stom:

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

sjors

Berichtdoor sjors » Wo 20 Mei 2009 8:33

Samurai vs Viking...
Irreële situatie, voegt niets toe aan al bestaande kennis, oftewel: oude wijn in nieuwe zakken!
...daarbij raak ik al lichtelijk geïrriteerd zodra ik zie dat een aanwezige arts dan natuurlijk weer voor de "sfeer", of om toch maar vooral "serieus" over te komen, in een witte jas is gehezen.
(Ik heb een vriend die arts is en die heb ik nog nooit in een witte jas gezien :| )

Homo sapiens non urinat in ventum...

Kubikiri Asa

Berichtdoor Kubikiri Asa » Wo 20 Mei 2009 8:49

of om toch maar vooral "serieus" over te komen, in een witte jas is gehezen.

Mijn vader liep ook altijd in een witte jas,...................................hij was slager. :mrgreen:

Baka Mo Ichi-Gei. (Even a fool has one talent.)

sjors

Berichtdoor sjors » Wo 20 Mei 2009 13:47

Mijn vader liep ook altijd in een witte jas,...................................hij was slager. :mrgreen:

Ik heb ook nog een kennis die altijd zegt dat ie alleen maar in 't zwart werkt;
...is een begrafenisondernemer! ('t is nog waar ook! :D )

Homo sapiens non urinat in ventum...

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Wo 20 Mei 2009 17:23

zwartwerkers en witwassers...

..euhhh witjassers!

afijn, als dokter niet in een witte jas is ook weer niet geheel professioneel. tenzij je huisarts bent!
in een ziekenhuis dient functie en uniformiteit in de verschillende beroepen over 't algemeen wel duidelijk te zijn.

Maar, ontopic...de serie zuigt dus :)!

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

meneer T.

Berichtdoor meneer T. » Wo 20 Mei 2009 19:35

Katsumoto schreef:Maar, ontopic...de serie zuigt dus :)!

Enorm.

Er zijn maar weinig goede docu series over krijgskunsten. Jammer, want veel van deze docu series hebben potentie, maar door de over Amerikaanse insteek (flash en bling) gaan ze steed hopeloos de mist in. Maar deze series was al een ramp voordat er ook maar 1 stap was gezet. Ik zie het maar als een kroeg gesprek (na 5 liter bier) over wie nou de beste is. Leuk als je dronken bent, maar knudde als je nuchter bent.

D'r zijn wel een paar aardige series, maar die zijn ver in de minderheid. Ik zeg geen goed, want de meningen zijn verdeeld. Deze kloppen in ieder geval, dat kan je van de rest niet zeggen:
Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=MXMfPPWkMVY
Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=HdQG_b5zkwg
Linkhttp://www.youtube.com/view_play_list?p ... ic+samurai

Disclaimer: De inzichten, mening en standpunten door mijn weergegeven in dit forum vertegenwoordigen niet de meningen, inzichten en standpunten van de organisaties of dojo waarvan ik onderdeel van uit maak, mijn leraren of medestudenten.

Terug naar “Media”