Film zwaarden (bv Lord of the Rings)

Zwaarden en martial arts in films, TV-programma's, boeken, strips, games, etc.
Richard

Film zwaarden (bv Lord of the Rings)

Berichtdoor Richard » Wo 29 Nov 2006 23:04

Bezit iemand een filmzwaard uit bv Lord of the Rings, of een andere zwaard welke niet voor gebruik is? Deze officiële filmzwaarden zijn vaak van goede kwaliteit, en ik zou graag een recensie op de hoofdpagina willen plaatsen van dit soort zwaarden. Het wallhangers deel op de hoofdsite is namelijk nog helemaal leeg.

Wellicht is wallhanger niet de juiste benaming, er zit een beetje een negatieve naklank aan. Decoratief is beter (verander het meteen :D )

Dus als iemand een decoratieve zwaard bezit zie ik graag een recensie en wat mooie foto's tegemoet. Wat losse bevindingen en afmetingen zijn ook welkom, dan maak ik er een verhaal van.

- AKA Dragon's Roar

Tim Geelen

Berichtdoor Tim Geelen » Do 30 Nov 2006 16:08

Ik heb er nog enkele. Wil ze eigenlijk verkopen.
Heb nog Uruk-hai Scimitar en Hadhafang, denk ik. Moet nog eens even op zolder checken.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 30 Nov 2006 16:09

Haha, ik weet nog dat je het er bij Ingali forum over had dat je de hele serie wilde hebben! :lol: En nu wil je er vanaf!

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Tim Geelen

Berichtdoor Tim Geelen » Do 30 Nov 2006 16:13

Ger schreef:Haha, ik weet nog dat je het er bij Ingali forum over had dat je de hele serie wilde hebben! :lol: En nu wil je er vanaf!

Ik vind het nog altijd mooie (fantasy) ontwerpen, maar ik ben een tijdje terug afgestapt van wallhangers (en westerse ontwerpen).

Ik focus me volledig op Japanse (-stijl) zwaarden nu. Kwestie van een beetje te beperken, want anders wordt het iets té gortig (voor mijn bankrekening).

:)

Richard

Berichtdoor Richard » Do 30 Nov 2006 16:25

Als je wat info wilt geven over je wallhangers graag.

Ik zit trouwens te denken aan een andere indeling voor de decoratieve zwaarden. Een verdeling in Westers en Oosters, zoals bij de functionele zwaarden, is misschien niet zo logisch. Wellicht is een verdeling in Film/Fantasie en Historische replica's beter? Iemand andere ideeën?

- AKA Dragon's Roar

ikkel

Berichtdoor ikkel » Do 30 Nov 2006 21:41

Denk dat je toch beter onderscheid in je topic's brengt tussen oosters en westers ( totaal andere cultuur en gebruiken van de technieken), en daarin dan replica's en fantasy

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 01 Dec 2006 12:42

ik ben ook voor de verdeling westers/oosters en daarbinnen kun je een subverdeling maken tussen historische/functionele wapens en sier/walhangers/decoratie/film zwaarden

Richard

Berichtdoor Richard » Vr 01 Dec 2006 15:17

Waar het mij omgaat is de verdeling van de recensie op de hoofdpagina, niet het forum. Zie hier: Linkhttp://www.swordfactsbenelux.nl/swords.html

De verdeling tussen Functioneel en Decoratief wil ik graag houden. In de toekomst kan er wellicht ook een item Antiek bij komen.

Binnen functioneel is er de verdeling Oosters en Westers, die is prima volgens mij.

Maar binnen Decoratief weet ik me geen raad, want oosters en westers gaat niet helemaal op. Ok het zwaard van The Bride uit Kill Bill is oosters, maar waar moet zo'n Lord of the Rings-zwaard, dat zijn zwaarden van elfjes en dwergen :wink: Heeft dus niks met Oosters en Westers te maken.

- AKA Dragon's Roar

fireknight

Berichtdoor fireknight » Vr 18 Mei 2007 14:50

Ik zal binnenkort wel een recensie maken van de UC Sting en Marto Excalibur. (misschien in de toekomst ook wel van de Hessian en Elvenknife)
Is het dan de bedoeling dat je dat per Pm doet of hier plaatst?

LIBERTAD

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Vr 18 Mei 2007 15:23

Liefst per PM naar Richard of mij.

Eamane

Berichtdoor Eamane » Vr 18 Mei 2007 18:02

(Richard is Dragon's Roar)

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

fireknight

Berichtdoor fireknight » Vr 18 Mei 2007 19:40

thnx, ik ga ermee bezigwezen.

LIBERTAD

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Vr 18 Mei 2007 20:26

Eamane schreef:(Richard is Dragon's Roar)
Eeuh, ja inderdaad. Tnx. :)

fireknight schreef:thnx, ik ga ermee bezigwezen.
Ben benieuwd!

xionED

Berichtdoor xionED » Do 05 Jul 2007 22:01

ik wil al een hele tijd het conan the barbarian zwaard kopen..(mijn favoriete fantasy film allertijden) de enige winkel die ik heb gevonden die het exacte zwaard heeft uit de film is master of swords (Linkhttp://www.swordshop.eu) maar ik ben nog in afwachting van mijn eerdere bestelling en ik weiger om nog een keer een bestelling te plegen daaro, een half jaar of meer wachten heb ik echt geen zin in :? ik heb al meerdere winkels afgezocht maar zonder succes, zou iemand mij misschien kunnen helpen? misschien iemand die nog een winkel weet die dat zwaard ook verkoopt? ik wil dat zwaard echt heel graag hebben..

je hebt er trouwens 2 zwaarden van, 1 die conan zelf gebruikt in de gehele film en 1 zwaard van de vader van conan.. die je in het begin van de film ziet, de scene dat vader tegen zoon over het verhaal van staal en de battlegod crom verteld.. beide zwaarden zijn voldoende..

ik waardeer je hulp enorm als je mij eraan kunt helpen :wink:

Richard

Berichtdoor Richard » Do 05 Jul 2007 22:25

Bedoel je dit zwaard? Of deze of misschien deze? Kan me niet voorstellen dat je zelf niet bij Ingali hebt gekeken, want dat is toch een aardig bekende zwaarden webshop, maar misschien heb ik het mis en zoek je echt een van deze zwaarden.

Anders kun je ook nog hier kijken.

- AKA Dragon's Roar

Terug naar “Media”