Film zwaarden (bv Lord of the Rings)

Zwaarden en martial arts in films, TV-programma's, boeken, strips, games, etc.
xionED

Berichtdoor xionED » Do 05 Jul 2007 22:29

die had ik al opgemerkt,maar dat zijn geen zwaarden uit de film.. ik ga ze wel kopen in ieder geval, maar ik wil persee de 2 zwaarden uit de films, ik zal ze even laten zien uit swordshop.eu

xionED

Berichtdoor xionED » Do 05 Jul 2007 22:33

oh laat maar, die laatste link uit dat duitse shopje, dat zijn de juiste zwaarden.. maar ik kan geen duits.. :cry:

Richard

Berichtdoor Richard » Do 05 Jul 2007 22:37

Dacht al dat je bij Ingali had gekeken. ? Ik neem aan dat je bij Swords-and-more ook in het Engels een bestelling kan plaatsen. De zwaarden zijn trouwens wel prijzig zeg!

- AKA Dragon's Roar

xionED

Berichtdoor xionED » Do 05 Jul 2007 22:45

inderdaad prijzig.. maar ergens klopt er iets niet, de father sword is in beide winkels exact hetzelfde, bij master of swords is de prijs 80.00 EUR en bij swords en more 418.00EUR, en die andere ook zo ongeveer de zelfde prijsklasses... i don't get it..

xionED

Berichtdoor xionED » Do 05 Jul 2007 23:15

jaja ga het er nog maar meer inwrijven...

das zeker geen decoratief model die die gozer gebruikt?

een rat tail tang is aardig stevig, maar of je ermee kan hakken??

Ptah

Berichtdoor Ptah » Za 07 Jul 2007 10:25

Ik vind trouwens de engelse tekst op de "Father's Sword" een esthetische misser van de bovenste plank, en wil dat ding dan ook niet in huis hebben, ondanks dat ik een fan van de film ben.
De Atlantean natuurlijk wel. :)

De budget "kopieën" vind ik niks. Lijkt nergens op. Troep.

Ptah

Berichtdoor Ptah » Za 07 Jul 2007 10:31

Ptah schreef:De budget "kopieën" vind ik niks. Lijkt nergens op. Troep.

^^ Ik bekeek net een Marto Atlantean en die ziet er best aardig uit, vergeleken met de Albion.
Die dingen van nepshop Masterofswords lijken er niet eens op. 80 euro is veel te veel. :lol:

xionED

Berichtdoor xionED » Za 07 Jul 2007 22:36

ik vind het wel degelijk erop lijken, normaal hou ik niet zo van zwaarden met (skeletten/draken) koppen, te overdreven versieringen en al die poespas, maar aangezien conan een van mijn favo film is (wel 40x gezien) lijkt het me gewoon erg tof om die zwaarden te hebben, maar ik ga er natuurlijk geen 400 euro voor dokken, das weer een beetje TE ,, tenzij het zwaard er erg mooi uitziet.. maar dat kan je nooit goed zien op die afbeeldingen die ze op sites vertonen, dus misschien dat ik ooit wel gewoon een winkel ga bezoeken.. :wink:

Ptah

Berichtdoor Ptah » Za 07 Jul 2007 23:24

xionED schreef:normaal hou ik niet zo van zwaarden met (skeletten/draken) koppen, te overdreven versieringen en al die poespas, maar aangezien conan een van mijn favo film is etc.

Helemaal mee eens.
Zga alle "fantasy" nepwapens vind ik lelijk of anderszins fout.
Er zijn uitzonderingen: ik heb een "Fang of Baelin" (niet echt een wapen maar een stukje driedimensionale heavy metal) aan de muur, en sommige high-end (lees : functioneel handwerk ) fantasy wapens kan ik waarderen, oa een deel van Jody Samson's werk (waaronder dus daar-heb-je-ze-weer de Conan film zwaarden).

Afbeelding

Dat soort spul. Kunst. En wapen.

Vroeger zag ik eigenlijk geen verschil maar toen ik doorkreeg hoe zwaarden in elkaar zitten en waarom (dankzij de AMEK en natuurlijk vooral dankzij mn magische Albion Mercenary, wat mijn eerste zwaard was) , veranderden alle sierzwaarden in vaag zwaardvormige stukken metaal. :(
Gelukkig had ik er maar 1 (de verplichte halftang-RVS nepninjanepkatana) dus de schade was dragelijk. :lol:

Het helpt natuurlijk ook al niet dat ik op 100m afstand (of op een foto) al zie dat zo'n gedrocht totaal onhandelbaar is qua gewicht, gewichtsverdeling en balans...

Ptah

Berichtdoor Ptah » Za 07 Jul 2007 23:26

xionED schreef: misschien dat ik ooit wel gewoon een winkel ga bezoeken.. :wink:

Ik kwam laatst buiten (ik zit normaliter 24/7 achter mn monitor net als jij) en vond het relatief aangenaam.
"Aanrader" is overdreven, maar buiten zijn heeft wel degelijk goeie kanten geloof ik. :lol:

xionED

Berichtdoor xionED » Za 07 Jul 2007 23:33

hehe lol ik zet eerlijk gezegd pas vanaf 7 a 8 uur in de avond pas mijn comp aan ;) en dat ik in het weekend achter de comp zit komt eigelijk weinig voor,tenzij ik besluit om een avond thuis te blijven en een film opzet.. maar even terug over die zwaarden, ik zag dat master of swords ook een zwaard had van dante (het spel devil may cry) ook 1 van mijn favo games, maar dat zwaard lijkt er nou absoluut NIET op, in het spel ist een mooi zwaard maar op die afbeelding in dat shopje echt een afschuwelijk ding.. heel jammer, had hem wel willen hebben ;)

Ptah

Berichtdoor Ptah » Za 07 Jul 2007 23:39

Je kan natuurlijk een smid vertellen wat je wil en het laten doen.
Kost wat maar met wat geluk heb je dan ook wat.
Ogami weet daar meer van, die heeft wel eens zaken gedaan met John Lundemo, met nmm goede resultaten.

Ik grapte maar over die 24/7 PC verslaving hoor hoewel t nu ff weinig scheelt voor mij nu ik ziek thuis ben...

Het verdere verhaal over het ziek zijn van Ptah vind je hier

dinges

Re: Film zwaarden (bv Lord of the Rings)

Berichtdoor dinges » Ma 07 Mar 2011 16:42

Ik ontvang binnenkort de ''Sword of Eli''

http://traditionalarcherybows.com/handm ... i_p86.html

Takeda

Re: Film zwaarden (bv Lord of the Rings)

Berichtdoor Takeda » Wo 26 Okt 2011 9:01

Ik heb toevallig een zwaard uit de Lord of the rings en ik wil er best een review over schrijven. Ik heb alleen op dit moment geen goed fototoestel en met het mobieltje moet je mazzel hebben als er een goede foto tussenzit.
Maar als ik hieraan mee kan helpen hoor ik het graag ;)

Het gaat trouwens om het zwaard van Elrond
Afbeelding

Terug naar “Media”