Ame Agaru

Zwaarden en martial arts in films, TV-programma's, boeken, strips, games, etc.
Chinmoku

Ame Agaru

Berichtdoor Chinmoku » Ma 07 Apr 2008 10:45

Ame Agaru - Japan, 1999
Regie: Takashi Koizumi

Gisteren heb ik naar deze film gekeken. Omdat ik hem nog niet was tegengekomen op het forum, leek het me wel leuk om hem kort voor te stellen. Het scenario van de film is nog geschreven door Akira Kurosawa, maar de film zelf is geregisseerd door een van zijn assistenten.
Ronin Ihei Misawa zit met zijn vrouw en een heleboel andere gasten vast in een herberg omdat ze vanwege de hevige regenval niet verder kunnen reizen. Tijdens een wandeling weet Misawa een duel tussen twee Samoerai te voorkomen. Als dank daarvoor wordt hij door de Daimio uitgenodigd op het kasteel. Daar krijgt hij het aanbod om als Sensei de jonge samoerai te onderwijzen.
Ik vond het een prachtige, rustige film die me deed denken aan de Twilight Samurai: geen flitsende zwaardgevechten, maar meer de nadruk op het verhaal en de menselijke aspecten. Ook in deze film is de hoofdpersoon een vriendelijk en voorkomend man in plaats van een arrogante en agressieve Samoerai. Sommige zullen de film traag vinden (en dat is hij ook) maar zelf vond ik dat niet storend. Een aanrader voor iedereen die in Japan geinteresseerd is. Fans van heftige martial arts-scenes kunnen deze film beter links laten liggen.

Katsumoto

Re: Ame Agaru

Berichtdoor Katsumoto » Ma 07 Apr 2008 17:18

Ik zal hem op mijn lijstje zetten met films die'k nog moet kijken/downloaden!
Dank voor de uitgebreide inleiding.

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

Crypto

Berichtdoor Crypto » Di 08 Apr 2008 18:30

lijkt me opzich wel een leuke film heb er alleen nog een paar die ik moet kijken en ben veel meer anime aan het kijken de laatste tijd.
maar een goeie tip kan nooit kwaad

水 土 火 空

- Toine

Kunoichi

Berichtdoor Kunoichi » Do 02 Jul 2009 12:04

Leuke film, Japanse sfeer is mooi gezet, traditioneel. Gemoedelijk, weinig hak-actie maar wel leuk!

Kubikiri Asa

Berichtdoor Kubikiri Asa » Do 02 Jul 2009 12:31

weinig hak-actie maar wel leuk!

Voor de rustige zaterdagavond lekker met z'n 2-en op de bank (glaasje erbij etc.)
is Afro Samurai ook aan te bevelen, staat op de nominatie om net zo "groot" te worden
als Akira. :mrgreen:

:thup: :thup:

Baka Mo Ichi-Gei. (Even a fool has one talent.)

Terug naar “Media”