Netherlands HEFFAC event October 15-16, 2011

Alles over oosterse en westerse martial arts en over het gebruik van zwaarden.
Marcos Ariño

Netherlands HEFFAC event October 15-16, 2011

Berichtdoor Marcos Ariño » Zo 09 Okt 2011 18:41

Geachte Sword Facts forumites,

De AMEK is aanstaande weekend gastheer van de 2e 'Historische European Fighting & Fighting Arts Coalition' event.

Hier zijn alle relevante details van deze HEFFAC Lowlands Gathering, waar we een jaarlijks evenement van hopen te maken:

http://www.zwaardvechten.nl/content.php ... em & id = 1190

De link bevat het schema voor de verschillende workshops en activiteiten. Alle bezoekers zijn van harte welkom om te overnachten in het Lopes Cardozo hotel natuurlijk.

Hier is een clip van de longsword finale van de 1e HEFFAC event, de 'Paastoernooi' 2010, geniet ervan:

http://www.youtube.com/watch?v=321y3K1KAo4

Marcos Ariño

AtlanticDrive

Re: Netherlands HEFFAC event October 15-16, 2011

Berichtdoor AtlanticDrive » Vr 14 Okt 2011 2:31

interessant. wie van de forumlezers gaat hierheen ?

Elke weg is anders en toch dezelfde, ook al zijn zij schijnbaar tegenstrijdig.

Jurjen Knoester

Berichtdoor Jurjen Knoester » Zo 16 Okt 2011 8:13

Ik ben er in ieder geval heen, de eerste dag zit erop, en het was erg leuk! Morgen komt weer een dag, maar hierbij alvast een hartelijk dank voor Lopez en Zuzka van de AMEK die behoorlijk wat tijd in de organisatie hebben gestoken. Het programma liep als een trein en er was veel te doen!

Onder andere een prachtige en leerzame workshop over de voorbereiding op tournooi vechten van Sverre Vijvers gevolgd. Het geleerde natuurlijk gelijk toegepast tijdens sparren en wedstrijdjes. :D Een van de beste dingen was dat hij analyseerde wat je aan het doen was tijdens de oefeningen en dit maakte de workshop extra effectief voor mij. Helaas ook voor mijn tegenstanders...

MBLADES heeft enkele van zijn producten laten zien, onder andere een thuis trainingszwaard (waarmee je kunt trainen zonder de lampen omver te slaan of je plafon te beschadigen. Erg cool! En het trainingszwaard van de toekomst gezien. Wat nog niet in de winkels ligt maar volop in ontwikkeling is. Hij kreeg niet voor niets een daverend applaus van alle aanwezigen. (Die natuurlijk allemaal fanatieke zwaardvechters zijn). :clap: :clap: :clap:

Natuurlijk ook de kans gehad om vele wapens vast te houden en te vergelijken wat weer heel handig is voor de toekomst wanneer ik een nieuwe federzwaard ga kopen. Ik kan me voorstellen dat in toekomstige bijeenkomsten meer smeden of producenten hun wapens laten zien, volgens mij heb je instant clandizie. Zo heb ik een feder van JINO in mijn handen gehad, gemaakt door (ik denk) Helena Vorlová van http://www.jinoswords.cz/ Welke goed aanvoelde, betaalbaar was en al door één van onze collega's van Zwarta werd gebruikt.

Vandaag weer een dag, en met lichte spierpijn in sommige lichaamsdelen stap ik vandaag weer in de auto. Want deze tweede dag, daar wil ik echt bij zijn! Kunnen we dit niet ieder weekend doen?

Groet,

Jurjen Knoester
AMEK

AtlanticDrive

Berichtdoor AtlanticDrive » Ma 17 Okt 2011 17:24

Had zelf helaas andere verplichtingen. Maar als er in het vervolg nog eens een event wordt gehouden hoop ik dat het (eerder) geplaatst wordt. Misschien kan ik het dan beter inplannen. Ik kom graag eens kijken.

groetjes jeroen

ps jammer die site is voor mij niet te lezen :) tjechisch.

Elke weg is anders en toch dezelfde, ook al zijn zij schijnbaar tegenstrijdig.

Eamane

Berichtdoor Eamane » Di 18 Okt 2011 11:42

Zozo, dus Sverre leert het wel inmiddels?

Had zondag heen willen gaan om weer eens bij de trainingen te kijken, maar las dit dit zou zijn. Maar niet gegaan :). Zo te horen een geslaagd weekend geweest, ondanks Lopes zijn knie? ;)

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

Terug naar “Martial arts en zwaardgebruik”