jullie favouriete/meeste gehate slagen en disciplines?

Voor al je algemene vragen, filosofische overpeinzingen of andere zaken die niets met zwaarden te maken hebben.
venompje

jullie favouriete/meeste gehate slagen en disciplines?

Berichtdoor venompje » Vr 04 Jul 2008 13:09

Ben benieuwd wat jullie voorkeuren zijn mbt de europese krijgskunsten. Mbt de slagen en 'disciplines'.
Voor zover ik ze, nu núg puur als boekleerling, goed uitvoer, vind ik de Zornhau een lekkere 'hakslag' :thup: De Krumphau vind ik een grappige slag, maar moeilijker uit te voeren.
De Schielhau is óók leuk, maar de Zwerchau is mijn favouriet. Die slaat zo lekker! :mrgreen:
Minst vind ik de Scheitelhau. Combinatie slag-steek vind ik ook leuk.
Wat disciplines betreft, ik heb natuurlijk met nog weinig disciplines ervaring, maar naast het gewone 1.5hand zwaardvechten, lijkt me zwaard en schild of beukelaar en halfzwaard leuk. Vooral dat onverwachte omdraaien van het zwaard en tikken uitdelen met de pommel! :thup:
Speer lijkt me niks, ook worstelen vind ik niks.
En jullie?

Eamane

Re: jullie favouriete/meeste gehate slagen en disciplines?

Berichtdoor Eamane » Vr 04 Jul 2008 21:10

Zwerchau is ook 1 van mijn favo's. Als je de krumphau eenmaal doorhebt is hij erg leuk. Denk alleen dat die inderdaad heeeeeeeeeeeeeel erg moeilijk uit een boek te leren is.

Halfzwaard is niet echt een discipline. 't zijn gewoon wat technieken met een 1,5 hander.

Kwa disciplines.. vind ik worstelen vreselijk. Mes en anderhalfhander vind ik wel erg leuk. Vooral zwaard uiteraard. Zwaard beukelaar is wel ok. Net als speer en messer.

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

Terug naar “SFB Café”