Hoi, ik ben Pim

Voor al je algemene vragen, filosofische overpeinzingen of andere zaken die niets met zwaarden te maken hebben.
Pim

Hoi, ik ben Pim

Berichtdoor Pim » Wo 06 Jun 2012 22:10

Hallo allemaal,

Ik heb reeds een advertentie geplaats waarin ik me voorstel maar realiseerde me later dat ik dat beter in het sfb café had kunnen doen. Bij deze dus alsnog:

Hallo allemaal,

Ik ben Pim. 40 lentes jong en wapensmid van beroep. Let wel; vuurwapensmid dus dat heeft meer met draai- en freesbanken als met ovens en en daadwerkelijk smeden te maken. Het hameren komt soms wel aardig overeen (grinnik). Echter, het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus heb ik mijn oude liefde zwaarden weer opgepakt. Ik heb dan ook zeer recent (ze is nog onderweg) na een uitgebreid vergelijkend warenonderzoek een Cheness Tenchi Katana aangeschaft. Alhoewel ik in vroeger tijden wat aan iaido en kendo heb gedaan is het mijn bedoeling om daar wat hobbymatig mee te zwaaien (uiteraard veilig) en trucen (als het goed is zijn er nog wat kata achtige oefeningen blijven hangen) en ter vermaak wat "back yard cutting" mee te plegen. Vuurwapens (en de handel en wandel daar in) zijn hobby matig ontstaan en inmiddels is het gewoon werk. Erg leuk en je hoort mij niet klagen, maar het is tijd voor weer es wat anders. Vandaar dus de Tenchi en mijn aanmelding bij dit forum. Ik hoop hier veel te leren. Het zou namelijk zo maar es kunnen dat een en ander in technisch opzicht ook toepasbaar is op mijn werk. Echter, de bedoeling is een nieuwe hobby. Als je namelijk van je hobby je werkt maakt heb je geen hobby meer.... en dus een nieuwe nodig. De kans dat ik van zwaarden m'n beroep ga maken lijkt me niet zo groot, maar ik ben er altijd van jong af aan dol op geweest. Een voor de hand kiggende keuze aangezien ik ook wel wat lichaamsbeweging kan gebruiken in een poging de tand des tijds te foppen. Enfin, enorm interessant allemaal die termen, staal soorten en stromingen. Vaak zijn het ware kunststukjes in zowel estetisch als technisch opzicht. Long story short; het lijkt me heerlijk om in m'n vrije tijd aan- en met zwaarden te prutsen en er over te babbelen. Dus bij deze, aangenaam.

" In the words of the ancients, one should make his decision within the space of seven breaths. It is a matter of being determined and having the spirit to break through to the other side. "

-Ghost Dog-

Insane
Beheerder

Re: Hoi, ik ben Pim

Berichtdoor Insane » Do 07 Jun 2012 7:39

Welkom Pim,

Hoop dat je hier een leuke tijd beleefd en veel informatie krijgt en deelt. :thup:

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Syco
Beheerder

Berichtdoor Syco » Do 07 Jun 2012 12:41

Welkom Pim!

Mooi verhaal, en wens je veel informatief plezier op het forum!

"Quemadmodum Gladius Neminem Occidit, Occidentis Telum Est"

- A sword never kills anybody; It's a tool in the killer's hand. -

Pim

Berichtdoor Pim » Vr 08 Jun 2012 12:19

Dank voor het hartelijke welkom. Ik ga er zeker van uit dat ik het een en ander op zal steken op het forum. Ook ben ik uiteraard bereid informatie te delen al is mijn kennis op het gebied van zwaarden nog niet zo groot. Ik begin net een beetje de Katana terminologie onder de knie te krijgen (grinnik). Op het gebied van de WWM ben ik beroepshalve wel goed op de hoogte en altijd bereid daarover te adviseren.

Grtz, P

" In the words of the ancients, one should make his decision within the space of seven breaths. It is a matter of being determined and having the spirit to break through to the other side. "

-Ghost Dog-

Terug naar “SFB Café”