introductie ash

Voor al je algemene vragen, filosofische overpeinzingen of andere zaken die niets met zwaarden te maken hebben.
ashgro

introductie ash

Berichtdoor ashgro » Ma 06 Aug 2012 23:10

hallo

Ik ben ashwin ik ben op dit forum terecht gekomen door een ander forum. Mijn bezigheden zijn werken aan mijn arte en design skills en ik ik ga donderdag bij een dojo kijken omdat ik Iaido wil gaan beoefenen. Ik ben een katana fan vanwege de manier hoe deze gebruikt word en het simpele maar elegante design (ik hou niet van katana's met teveel decoratie). Ik bezit 3 zwaarden (een sabel,ninja blade,katana) en redelijk wat messen waaruit mijn fav mijn Ka-Bar is.
Ik bezit ook Bokkens voor training en om te sparren maar daar zal hier niet veel interesse in zitten. Erg goed in introductie's ben ik niet dus ik hou het hier maar bij.

Ger
Oprichter

Re: introductie ash

Berichtdoor Ger » Di 07 Aug 2012 9:38

Hoi Ashwin, welkom op het forum!

Iaido is echt heel tof om te doen. Ik ben er zelf ooit mee begonnen, maar moest afhaken omdat mijn knieën me in de steek lieten. Daar baal ik nog steeds van en ik kijk nog regelmatig met een schuin oog naar mijn vrijwel ongebruikte iaito...
Laten we hopen dat het jou beter afgaat dan mij. :) Waar ga je ergens kijken voor iaido?

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

ashgro

Berichtdoor ashgro » Di 07 Aug 2012 11:54

Ik vond een dojo genaamd KŌDŌKAN in rotterdam wie dichtbij genoeg was en de site zag er ook verzorgd uit dus ik dacht laat ik daar eens gaan kijken.

Richard

Berichtdoor Richard » Di 07 Aug 2012 20:14

Welkom op het forum!

- AKA Dragon's Roar

Insane
Beheerder

Berichtdoor Insane » Di 07 Aug 2012 20:55

Welkom op het forum, en we horen graag over je ervaringen. :thup:

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

ashgro

Berichtdoor ashgro » Do 09 Aug 2012 23:15

Iaido was erg leuk ik ga na mijn vakantie ischrijven. Nu even kijken hoe ik aan het geld voor alle spullen ga komen.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Vr 10 Aug 2012 8:30

Mooi zo! :thup:

Heb je het al met je sensei over een iaito gehad? Of begin je gewoon met een bokken?

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

ashgro

Berichtdoor ashgro » Vr 10 Aug 2012 12:13

We moeten eerst met een bokken beginnen (zal alleen nieuwe moeten kopen degene die ik bezit zijn door sparren afgeracht). Alleen de katana fan in mij wil gelijk al een Iaite al is het alleen maar ok hem mooi bij de andere katana's te zetten tot hij ooit gebruikt mag worden. Alleen wel even met de sensei over gehad en ik kan de komende tijd er nog geen betalen. En ik moet ook nog de kleding kopen.

meneer T.

Berichtdoor meneer T. » Wo 15 Aug 2012 20:25

Welkom

Bij Kodokan zit je wel goed.

Een bokken is een logische eerste aankoop. Een goede gaat jaren mee. Zelfs als je een iaito hebt zal je een bokken gebruiken op z'n tijd.

Het sparen voor een iaito is geen vreemd fenomeen. Ik heb voor mijn eerste ruim een jaar moeten sparen (was jaren geleden). Het zorgt er ook voor dat je niet spontaan zo'n ding koopt en dan je interesse in iaido verliest. Het is zonde om, als je gestopt bent, je iaito op de kast te zien verstoffen. Welke maat iaito zoek je?

De 3 belangrijkste dingen die een beginner nodig heeft is een bokken, kniebeschermers en obi. In die volgorde.
De rest komt later.

Bokken gebruiken om te sparren is niet veilig. Niet doen. Dat is wachten op een ongeluk. Een bokken kan behoorlijk veel schade aanrichten. Als je wilt sparren moet je kendo doen, anders gewoon laten.

Disclaimer: De inzichten, mening en standpunten door mijn weergegeven in dit forum vertegenwoordigen niet de meningen, inzichten en standpunten van de organisaties of dojo waarvan ik onderdeel van uit maak, mijn leraren of medestudenten.

ashgro

Berichtdoor ashgro » Wo 22 Aug 2012 23:48

dank je voor de informatie zal het zeker ook opvolgen. Sparren met bokkens doe ik al lang niet meer heb de bokken die ik er ooit voor heb gebruikt een tijd geleden en gebruikt om op te schilderen en hem meer als sier object te gebruiken nu.

Terug naar “SFB Café”