Verboden wapens of niet

Voor al je algemene vragen, filosofische overpeinzingen of andere zaken die niets met zwaarden te maken hebben.
Scraleontis

Verboden wapens of niet

Berichtdoor Scraleontis » Za 01 Dec 2007 21:15

Edit Ti-lite: afgsplits van hoofdtopic Assassin Creed]

dat pols ding die die Altair (die assassin) heeft. Zou dat legaal zijn als je zo'n ding maakt? Of is dat stiletto/twee geslepen kanten

Forged with the hearth.
Not to stain red.
Though you shan't perish.
As I shan't fled.

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Zo 02 Dec 2007 17:09

Scraleontis schreef:dat pols ding die die Altair (die assassin) heeft. Zou dat legaal zijn als je zo'n ding maakt? Of is dat stiletto/twee geslepen kanten?

Maakt niet uit hoe hij geslepen is, het is in dit geval een verborgen wapen.
En deze zijn ongeacht type verboden. Helaas :evil:

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Scraleontis

Berichtdoor Scraleontis » Zo 02 Dec 2007 18:57

Nou dan maakt het in ieder geval niet uit hoe hij is geslepen :lol:
En hoe kan de politie je van een verborgen wapen beboeten. Hij is toch verborgen? Als de politie het ziet is hij niet verborgen.

Forged with the hearth.

Not to stain red.

As I shan't fled.

Jay

Berichtdoor Jay » Zo 02 Dec 2007 19:32

Scraleontis schreef:Nou dan maakt het in ieder geval niet uit hoe hij is geslepen :lol:
En hoe kan de politie je van een verborgen wapen beboeten. Hij is toch verborgen? Als de politie het ziet is hij niet verborgen.

Kom op zeg. :roll:

Op het moment dat de politie dit bij je vind. Op welke wijze dan ook. Huiszoeking, fouillering of per toeval ben je gewoon het haasje.

Scraleontis

Berichtdoor Scraleontis » Zo 02 Dec 2007 19:37

Ja dat is waar... Maar als de politie het heeft gezien kan je als verweer zeggen dat hij niet verborgen was. Als het een verborgen mes zou zijn had de politie het niet gezien.

Forged with the hearth.

Not to stain red.

As I shan't fled.

Jay

Berichtdoor Jay » Zo 02 Dec 2007 19:49

Tuurlijk, wat jij wilt

Scraleontis

Berichtdoor Scraleontis » Zo 02 Dec 2007 19:52

Dat is ook maar een grapje. :? :oops: :P

Forged with the hearth.

Not to stain red.

As I shan't fled.

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Zo 02 Dec 2007 20:57

Ik kan aan je manier van antwoorden merken dat je nog nooit met de politie op deze manier in aanraking bent geweest.
Je moet het verhaal van Michael ( zwaardstunter ) maar eens lezen.

Dat soort dingen maken ze echt geen gein mee. Vooral gezien de lijpo's die de laatste tijd op scholen etc. elkaar overhoop steken.
Neem het maar van mij aan, heb meerdere keren van de politie over dit soort dingen bezoek gehad, het is echt geen pretje. Wagens voor je deur, mocht je niet volgens hun goed reageren, krijg je de boeien om en mag je op het bureau verdere uitleg geven.

Echt NIET DOEN.

Miyamoto Musashi

Hans

Scraleontis

Berichtdoor Scraleontis » Zo 02 Dec 2007 21:07

Ja ik heb ook wel door dat ik niet met illegale rotzooi moet gaan jongleren in de tuin (bij wijze van spreke) en ik ga ook niet de buurt op de hoogte stellen van mijn zwaard die ik binnenkort ga (proberen te) maken. :wink:

Forged with the hearth.

Not to stain red.

As I shan't fled.

Scraleontis

Berichtdoor Scraleontis » Zo 02 Dec 2007 21:36

Ik kon alleen jouw stukje over Michael vinden ti-lite maar daaruit bleek al dat dat ook niet echt lekker ging. Ik ben voldoende afgeschrikt en ik zal proberen de meeste van die wetten volgen.
Wat ik trouwens wel raar vind dat je niet met een stilleto op straat mag lopen maar wel met een kruisboog (zelfs met de grootte van een hand-ballista) op doeltjes in je tuin mag schieten :?
Toch is het inderdaad beter dat die wetten er zijn want die gestoorde schoolsteekpartijen daar ben ik ook niet echt een fan van.

Forged with the hearth.

Not to stain red.

As I shan't fled.

Jay

Berichtdoor Jay » Zo 02 Dec 2007 21:43

Wat ik trouwens wel raar vind dat je niet met een stilleto op straat mag lopen maar wel met een kruisboog (zelfs met de grootte van een hand-ballista) op doeltjes in je tuin mag schieten

Het zit hem in het "openbare". Je mag niet op de straat met je kruisboog op doeltjes schieten

Je mag een stilleto hebben. Hier zijn wel voorwaarden aan.

-Hij mag dan geen 2 snijkanten hebben.
-Hij mag niet 7 cm of langer zijn EN minder of gelijk aan 14 mm breed zijn.
-Hij mag zowieso niet langer dan 9 cm zijn.
-Hij mag geen stootplaat hebben.

Linkhttp://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=26

Scraleontis

Berichtdoor Scraleontis » Zo 02 Dec 2007 21:52

Maar een ongeluk is snel gebeurd als je eigen erf door een klein heggetje bepaald word. Trouwens wat gebeurd er als je per ongeluk iemand vermoord op eigen erf?
Er woont bij mij iemand in de buurt met een groot huis waarvan een breed met de auto-begaanbaar pad over haar erf loopt waar iedereen gebruik van maakt. Het is een soort van ongeschreven regel dat iedereen daar overheen mag wandelen maar dat betekent dat als zij met haar kruisboog over de weg heen schiet op haar erf en ze knalt per ongeluk door een fietser heen kan dat dan gelden dat de fietsen fout zat omdat hij op haar erf fietste?

Forged with the hearth.

Not to stain red.

As I shan't fled.

Scraleontis

Berichtdoor Scraleontis » Zo 02 Dec 2007 21:56

Trouwens even iets korts: Zijn shuriken echt gevaarlijk? Ik heb gehoord dat die ninjas shuriken gebruiken voor afleiding om weg te komen en niet om letsel toe te dienen. Kun je er echt grote wonden mee veroorzaken?

Forged with the hearth.

Not to stain red.

As I shan't fled.

Jay

Berichtdoor Jay » Zo 02 Dec 2007 22:41

Je kan niet zomaar iemand per ongeluk vermoorden. Moord betekend dat er opzet in het spel zit.

Er kan dan sprake zijn van dood door schuld. Dit is echter niet aan mij om dat te beoordelen. Daar hebben ze mensen voor die daarvoor beter geleerd hebben dan ik.

Mbt je vraag over de shuriken. Ik heb juist gehoord dat men ze vroeger gebruikte om zijn boterham te smeren.
Kom op zeg, ik wil niet vervelend doen maar wat denk je zelf? Het is een groot goed om die bovenkamer van jezelf eens goed te laten werken. Een portie gezond verstand is nooit mis.

Ik weet dat ik geen moderator ben maar dit wilde ik toch even kwijt. Kan iemand hier misschien een apart topic van maken want dit gaat toch niet meer echt over Assassins Creed.

Edit Ti-lite: is nu afgesplits

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Zo 02 Dec 2007 22:44

Scraleontis schreef:Maar een ongeluk is snel gebeurd als je eigen erf door een klein heggetje bepaald word. Trouwens wat gebeurd er als je per ongeluk iemand vermoord op eigen erf?

Het gaat al om de woordkeuze. Moord is met voorbedachte rade, zoiets van ah morgen heb ik om 14.00 uur niets te doen dus dan vermoord ik mijn buurman maar.

Dit is altijd zwaar strafbaar 12 jaar of langer.

Als je zoals in je voorbeeld bv met een kruisboog door je dikke schutting heen schiet, zal de rechter bepalen wat je straf word. Dan is het dood door schuld, of doodslag. Beiden nog goed genoeg voor enkele jaren zitten.

Tenzij het zelfverdediging is en de rechter het ook als zodanig ziet, dan wordt er geen straf opgelegd.
In alle andere gevallen dus wel, ongeacht hoe het ontstaan is.

Shuriken zijn gevaarlijk. Het hangt er vanaf waar je het ding in je lichaam krijgt. Hals, hartstreek, slagaders zijn stuk voor stuk dodelijk.
Voor meer van dit soort vragen, bezoek het politiebureau in je buurt maar eens. Die kunnen je alles precies uitleggen.

Miyamoto Musashi

Hans

Terug naar “SFB Café”