SFB kalender

Voor al je algemene vragen, filosofische overpeinzingen of andere zaken die niets met zwaarden te maken hebben.
Stephen Brown

Re: IJSkoud!!

Berichtdoor Stephen Brown » Do 07 Feb 2008 21:45

Dat klinkt goed... We kunnen hier natuurlijk ook onze eigen Swords & Babes kalender maken. Het enige probleem is dat de vrouwen helaas ernstig in de minderheid zijn. En om er nou een soort Drag Queens & Swords van te maken, zie ik ook niet echt zitten :D.

michi ni oitewa shi o ituwazu omou

Eamane

Berichtdoor Eamane » Do 07 Feb 2008 21:54

Oftewel ik iedere maand in een andere outfit?

I'm in, wie regelt fotograaf en visagie? :oops: :D :P :wink:

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

katana

Berichtdoor katana » Do 07 Feb 2008 22:01

ik wil mijzelf anders wel opofferen voor de drag queen kalender :D

soit, mooie foto's maar wetende dat je aardig vaardig (wat een héérlijke taalgrap) bent met het zwaard vind ik die mooie ogen nét gevaarlijker dan ooit.

"Before all else, be armed" N. Machiavelli

Ψ Niels Ψ

Stephen Brown

Berichtdoor Stephen Brown » Vr 08 Feb 2008 9:23

Tentakels? Ik gok eerder op iets in de bikini & rieten rokjes-stijl...

Trouwens, dat kalenderidee is niet van mij; zelfs het drag-concept komt één keer terug in de Babes and Blades-kalender van The Sword Buyer's Guide: http://www.cafepress.com/sbg_merchandise.194515016.

sjors

Berichtdoor sjors » Vr 08 Feb 2008 10:43

Nou, van "onze" Eamane weten we in ieder geval dat ze een zwaard kan vast houden, bij de dames op bovenstaande kalender heb ik daar flinke twijfels over... :wink:

Homo sapiens non urinat in ventum...

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Vr 08 Feb 2008 11:16

Dame(s) en heren,

Als we nu even de koppen bij elkaar steken is dan het volgende niet te realizeren:

We maken zelf een swordfactsbenelux kalender. Met Eamane als vrouwenlijk model en Katana als Drag Queen. Eventueel combi-foto's van vechthoudingen etc.
We gaan kijken wie er goed de foto's kunnen maken en kiezen uit onze eigen collecties de zwaarden om op de foto's te zetten.

Kom maar eens met ideëen en opmerkingen. :D

heb effe een wilde bui :mrgreen:

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Stephen Brown

Berichtdoor Stephen Brown » Vr 08 Feb 2008 22:21

Sorry dat ik even bump, maar ik kon mijn vorige bericht niet meer bewerken.

Kom maar eens met ideëen en opmerkingen

Kan geregeld worden (zie bijlage). Februari, maand van carnaval en zotheid. Dus presenteer ik: dhr. S.B.R.E. Brown, B.Sc., met Hanwei Nami iaito, Practical Plus wakizashi, en yari, getooid met carnavalesk hoofddeksel. Maar nu wil ik natuurlijk wél de andere maanden ook ingevuld zien...
Bijlagen
Februari.jpg
Februari.jpg (315.69 KiB) 2180 keer bekeken

Crypto

Berichtdoor Crypto » Vr 08 Feb 2008 23:56

wel een hele leuke foto idd maar of ik daar nou een hele kalender van vol wil... :roll:

水 土 火 空

- Toine

Cycnes

Berichtdoor Cycnes » Za 09 Feb 2008 0:11

ik vind t leuk :D

eigenlijk zouden we een foto moeten hebben van die vent die met dat zwaard rondliep tijdens carnaval, van het eikels met wapens topic...

Crypto

Berichtdoor Crypto » Za 09 Feb 2008 0:31

Cycnes schreef:ik vind t leuk :D

eigenlijk zouden we een foto moeten hebben van die vent die met dat zwaard rondliep tijdens carnaval, van het eikels met wapens topic...

haha ja dat was ook leuk geweest :lol:

水 土 火 空

- Toine

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Za 09 Feb 2008 9:27

Stephen Brown schreef:
Kom maar eens met ideëen en opmerkingen

Kan geregeld worden (zie bijlage). Februari, maand van carnaval en zotheid. Dus presenteer ik: dhr. S.B.R.E. Brown, B.Sc., met Hanwei Nami iaito, Practical Plus wakizashi, en yari, getooid met carnavalesk hoofddeksel. Maar nu wil ik natuurlijk wél de andere maanden ook ingevuld zien...

Ehm leuk heeeeel leuk,

Maar het gaat om vrouwenlijk schoon met zwaarden of om een drag Queen met een zwaard.
Dat laatste hebben we maar één model van nodig ( kerel in vrouwenkleren met zwaard dus )

Ff iets anders, waar heb jij die yari vandaan en is deze volledig functioneel?

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Stephen Brown

Berichtdoor Stephen Brown » Za 09 Feb 2008 10:05

Uiteraard was dit slechts een illustratie om een beeldenstroom op gang te krijgen, ik zou in ieder geval geen kalender vol van mij willen hebben :D.

Wat die yari betreft, die is ook van Hanwei en volledig functioneel (ik heb het getest met een forse watermeloen, waar hij zonder veel moeite doorheen ging). Ik weet niet of het op de foto goed te zien is, maar het geheel is ongeveer twee meter, de kling (de Japanse term ontschiet me even) 42,5 cm. Het wapen ligt goed in de hand; het grootste deel van de schacht is met gladde lak afgewerkt; het voorste deel met structuurlak voor een betere grip. De nakago loopt een heel eind door om klappen op te vangen (en zoals gezegd, dat lukt aardig).

Ik heb hem gekocht bij de enige 'highway' winkel die ik ken waar ze Hanwei-zwaarden verkopen, De Dump op de Nieuwendijk in Amsterdam (dat is die straat die parallel loopt aan het Damrak, voor degenen die minder bekend zijn in Amsterdam). Ik kom daar nog wel eens; de zwaarden die ze hebben zijn niet bepaald goedkoper dan bij de bekende online winkels, maar tot mijn verbazing zag ik daar op een keer deze speer staan. Ik heb gevraagd of hij inderdaad van Hanwei was (want ik meende hem van afbeeldingen te herkennen), en dat was het geval. Kostte 390 euro, hetgeen niet goedkoop is, maar aan de andere kant, het is wel een fors ding.

Ik geef je weinig kans om de yari aan te treffen bij Nederlandse online handelaren, omdat het ding verpakt zat in een enorme kartonnen koker (makkelijk 2,5 meter lang en ruim een centimeter dik) - zelden zo'n zwaar ding de trein in geholpen (dus per post afleveren zal wel erg lastig zijn). Maar goed, het was het wel waard.

Als er interesse voor is, wil ik er wel eens een review over schrijven.

Cycnes

Berichtdoor Cycnes » Za 09 Feb 2008 12:59

moeten het dan persé allemaal vrouwen plaatjes zijn?
waarom kiezen we niet allemaal één maand uit en maken daar een leuk plaatje bij?

Eamane

Berichtdoor Eamane » Za 09 Feb 2008 13:18

Omdat de 'mannen' onder ons het liefst een kalender van schaars geklede dames met zwaard zouden willen hebben denk ik :wink:..
Well guys.. Forget it! Ik en schaars gekleed (als bijna de engie vrouw hier :? ) Lijkt me geen goed plan :P

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

Stephen Brown

Berichtdoor Stephen Brown » Za 09 Feb 2008 13:34

Het lijkt mij juist een uitstekend plan, maar ik kan me iets bij je gereserveerdheid voorstellen :D.

Het zou natuurlijk ook een zwaard-van-de-maand-foto kunnen zijn, met een mooie foto van een (bij voorkeur mooi) zwaard; iets stemmigs, mooie belichting, etc. En in december natuurlijk met kerstballen en hulsttakjes...

Terug naar “SFB Café”