Op Vakantie (geweest) naar...

Voor al je algemene vragen, filosofische overpeinzingen of andere zaken die niets met zwaarden te maken hebben.
caba

Re: Vakantie naar...

Berichtdoor caba » Vr 11 Jul 2008 11:19

Ik ga naar Berlijn, niet echt geweldig en niet echt ver, maar het valt wel mee. Ik verwacht dus geen messen of zwaarden te vinden. Ook in Milaan verwacht ik niet veel wapens te zien, laat staan kopen :( :cry: ... Ik denk dat ik me alsnog ga amuseren :D...

Caba

For The Passion, For The Glory, For The Memories, For The Money, Your A Soldier, For Your Country, What's The Difference, ALL THE SAME!!!

ChingChuan

Berichtdoor ChingChuan » Vr 11 Jul 2008 12:24

In Italië hebben ze vet veel winkeltjes met wallhangers, dus als je een Sword-like-object wilt dat enigszins betaalbaar is, moet je daar zijn ;).

PingWing

Berichtdoor PingWing » Vr 11 Jul 2008 13:38

Hoe zit dat dan met de douane en vliegen? Wij gaan altijd naar een ander grieks eilandje en daar zijn ook een hoop winkeltjes met wall hangers. Maar volgens mij kom je daar niet mee door de douane?

linknl

Berichtdoor linknl » Za 12 Jul 2008 9:56

zeker wel, gewoon goed inpakken en vervolgens inchecken.
op schiphol kan je de vraag krijgen wat erin zit, gewoon zeggen, de doen dan waarschijnlijk een scan en kijken even in de computer naar de waarde.
klaar en naar huis. :D

More sweat in training is less blood in combat.

PingWing

Berichtdoor PingWing » Za 12 Jul 2008 12:07

Hoe zit dat dan in andere landen? Controleren ze daar neit op dan wat je mee neemt naa rje eigenland?
Ik denk toch niet dat mijn ouders het goed gaan vinden die zijn te bang dat ze de vlucht missen als ze een paartje meoten gaan houden met de douane.

linknl

Berichtdoor linknl » Za 12 Jul 2008 12:15

Uitgaand is nooit een probleem bij gewone zwaarden heb al zwaarden uit 10 landen meegenomen. Antiek en andere originele culture zaken kunnen een export vergunning nodig hebben.. zoals in Japan.
zelfs op schiphol bij inkomst zal het niet lang duren, hooguit 5 tot 10 min als je er al uit wordt gehaald.

de key is het zwaard goed inpakken en het dan inchecken dus dat ding moet het ruim in.
Laatst gewijzigd door linknl op Za 12 Jul 2008 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

linknl

Berichtdoor linknl » Za 12 Jul 2008 12:32

ja das voor vuurwapens, dan moet je een WM4 en een wapenpaspoort hebben.

trust me dude been doing this for years.

groeten uit Taiwan.

PingWing

Berichtdoor PingWing » Za 12 Jul 2008 22:27

Ja ik vertrouw je ook wel maar mn ouders zijn een beetje moeilijk te overtuigen met "ja maar dat zei die meneer :? "

linknl

Berichtdoor linknl » Zo 13 Jul 2008 5:10

lol, ok ik begrijp het heel goed.

Zwaard
Degens, sabels, zwaarden vallen o.a. onder artikel 2, eerste lid, categorie IV, onder 2, ongeacht of het decoratieve of functionele zwaarden zijn. Deze wapens mogen vrij voorhanden worden gehouden. Dergelijke wapens mogen echter niet op de openbare weg gedragen worden. Het is dus raadzaam om bijvoorbeeld een degen niet onverpakt op een fiets te vervoeren. Om deze wapens te mogen gebruiken op voor publiek toegankelijke plaatsen (bijvoorbeeld bij sportbeoefening) is schriftelijke toestemming van de politie nodig. Hiervoor moet er een vergunning (verlof) worden aangevraagd bij de korpschef van uw politieregio. Tenzij deze wapens vallen onder de vrijstelling van artikel 28 van de Regeling wapens en munitie (RWM).

Het is wel toegestaan een zwaard over de weg te vervoeren. Er is een verschil tussen vervoeren en dragen. Zwaarden, maar ook degens en sabels vallen onder artikel 2, eerste lid, categorie IV, onder 2, van de WWM. Wapens die vallen onder categorie IV mogen alleen worden vervoerd en niet gedragen. De vervoerder moet er dus voor zorgen dat het wapen voldoende verpakt is, anders loopt hij het risico om een boete te ontvangen.

BRON:
Linkhttp://www.justitie.nl/onderwerpen/crim ... aragraph11

caba

Berichtdoor caba » Zo 13 Jul 2008 19:46

PingWing schreef:Ja ik vertrouw je ook wel maar mn ouders zijn een beetje moeilijk te overtuigen met "ja maar dat zei die meneer :? "

ik heb ervaring :P... Gelukkig is mijn vader een heuse messenliefhebber, dus ik krijg zijn steun :D, maar ik weet wel wat je bedoelt.

caba

For The Passion, For The Glory, For The Memories, For The Money, Your A Soldier, For Your Country, What's The Difference, ALL THE SAME!!!

Eamane

Berichtdoor Eamane » Wo 16 Jul 2008 12:02

Jaja, zondag ga ik op vakantie!

Voor 3 weekjes lekker naar Slovenië, hopen dat t daar beter weer is dan hier!

Jullie zullen het dus ook een tijdje zonder mij moeten doen :wink: Maar ik denk dat dat helemaal goed gaat komen :D

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

Crypto

Berichtdoor Crypto » Wo 16 Jul 2008 23:17

ipv vrijdag ga ik morgen al op vakantie dankzij een technische storings volgens de vliegmaatschappij en heb ik dus een extra nachtje :D
msshn dat ik morgenvroeg nog ff kijk maar anders wens ik jullie een hele fijne vakantie en tot over ongeveer 1,5 week :thup:

水 土 火 空

- Toine

caba

Berichtdoor caba » Zo 20 Jul 2008 10:17

ha, terug uit Berlijn. Berlijn zelf, viel me niet echt mee, maar het viel best wel mee :D.
Ik heb in heel Berlijn (en ik hem er echt naar gekeken) maar 1 zwaardenwinkel gezien. Het was wel een vrij grote winkel, maar toen ik binnen was en naar de katana's keek wilde ik meteen weer weg. Volgens mij verkochtte ze daar brol van 5 euro aan de prijs van 1200 euro :shock: .
Ik hem binnen wel nog wat echte bijlen en een zwaard of twee gezien, maar mijn zin in kopen was over na het Katana-incident.
Ik hoop dat ik in Milaan meer geluk heb :D

Caba

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Zo 20 Jul 2008 14:27

Hoi allen !

Bij deze wilde ik even een groet doen vanuit het Zeeuwsche haventje genaamt Vlissingen. We liggen hier met onze zeilboot en zijn vanuit Hellevoetsluis vorige week vertrokken. Via Willemstad en Oude-Tongen zijn we naar Kats (een zeeuwsch gehuchtje) gevaren om zodoende vandaag langs middelburg in vlissingen te eindigen. Het waait stevig,is ook goed weer maar wellicht zit een oversteek naar onze Zuiderlijke buren er niet in! :(
Maar wie weet! we zien het wel...ik laptop nog even verder op deze vrij aangename gratis hotspot :P

Tot spreeks en allemaal veel plezier met de vakantie! :D

Groet,

Niels

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

Terug naar “SFB Café”