SFB dag

Voor al je algemene vragen, filosofische overpeinzingen of andere zaken die niets met zwaarden te maken hebben.
Cycnes

Re: SFB dag

Berichtdoor Cycnes » Do 14 Feb 2008 18:38

ja, kan er nix aan doen :oops: ,
maar gelukkig kan jij wel rekenen :mrgreen:

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 14 Feb 2008 18:48

Mijn rekenmachine stond nog standaard op radialen ipv graden. Dan krijg je even een hele andere uitkomst dus. ;)

Enniewee: ik denk dat we voor jongeren wel iets zouden moeten regelen met de ouders... Wettelijk gezien mag je wapens pas vanaf 18 jaar voorhanden hebben, en ik wil me wat dat betreft nergens aan branden...

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Cycnes

Berichtdoor Cycnes » Do 14 Feb 2008 18:52

ja da's waar... maar ik denk niet dat dat zo erg gaat worden, met 20 andere zwaarden erbij :P
trouwns, nu ik heb bekend, moeten jullie dat ook :mrgreen:
(ben trouwens ook wel nieuwsgierig)

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 14 Feb 2008 20:08

Zullen we dat allemaal gewoon ontdekken op de SFB dag? ;)

Cycnes

Berichtdoor Cycnes » Do 14 Feb 2008 20:21

haha, ja da´s een goed idee :D

tsuru

Berichtdoor tsuru » Do 14 Feb 2008 20:47

Zou het prehistorisch dorp/Historisch openlucht museum (eindhoven) geen geschikte lokatie zijn.
Mensen kijken dan toch niet raar op van de zwaarden en andere wapens. En op welke dag zaten jullie te denken?

Hito Ni Taishite Omoiyari O Motsu Koto (Have compassion and understanding for everyone)

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Do 14 Feb 2008 21:46

tsuru schreef:Zou het prehistorisch dorp/Historisch openlucht museum (eindhoven) geen geschikte lokatie zijn.
Mensen kijken dan toch niet raar op van de zwaarden en andere wapens. En op welke dag zaten jullie te denken?

Ze kunnen daar niet vreemd opkijken van wapens, maar mogen die daar ook gebruikt worden, snijtesten, re-enactment gevechten etc. Als dat daar geen probleem is zou de omgeving wel sfeer verhogend zijn.

Dag zou ik nu nog ff niet weten. Misschien moet iedereen maar de weken aangeven waarin hij of zij kan. Dan kunnen we een overzicht maken met de dagen waarop de meeste kunnen.

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Insane
Beheerder

Berichtdoor Insane » Do 14 Feb 2008 21:47

Lijkt mij idd een erg leuk idee!

En Cycnes....

Neem jij je zwaard mee dan neem ik mijn bonnenboekje mee :twisted:
Hoef ik geen eens vrij te nemen want dan ben ik gewoon aan het werk! :thup: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Grapje :lol: Ben geen diender hoor 8)

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 14 Feb 2008 21:53

Een zaterdag ergens in het voorjaar lijkt mij leuk. Wat te denken van ergens in april-mei? Klinkt ver weg, maar om alles te organiseren heb je dat wel nodig is de ervaring (organiseer regelmatig bijeenkomsten voor Wetenschapsforum). Overigens werkt het het beste om 2 of 3 data voor te stellen en daarvoor een polletje te openen, waarbij je vraagt welke dag men niet kan. Dan weet je dus meteen welke dagen de meesten wel kunnen, en dan prik je die. Reken er overigens maar op dat lang niet iedereen zal kunnen.

The Don

Berichtdoor The Don » Do 14 Feb 2008 22:13

ti-lite schreef:Ze kunnen daar niet vreemd opkijken van wapens, maar mogen die daar ook gebruikt worden, snijtesten, re-enactment gevechten etc. Als dat daar geen probleem is zou de omgeving wel sfeer verhogend zijn.

Hiervoor moet je altijd toestemming van de politie hebben, in het openbaar wapens dragen en gebruiken is zoiezo erg lastig, ik zou het gewoon bij iemand in de tuin doen dan heb je de minste kans op problemen van pliesie en omstanders die er niet van gediend zijn...

Aliquando et insanire iucundum est
Blessed are the Geeks, for they shall internet the earth.

Christian

ChingChuan

Berichtdoor ChingChuan » Vr 15 Feb 2008 6:52

Hm, ik heb dit jaar ook nog eindexamens dus dan moet die dag echt NIET in de eindexamens zijn ;).

(maar moet je écht 18 zijn om zwaarden te kunnen hanteren e.d.? Ik dacht dat je ze alleen niet over straat & open en bloot mocht meenemen / gebruiken...)

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Vr 15 Feb 2008 9:18

ChingChuan schreef:(maar moet je écht 18 zijn om zwaarden te kunnen hanteren e.d.? Ik dacht dat je ze alleen niet over straat & open en bloot mocht meenemen / gebruiken...)

Kijk hier maar eens naar:
Artikel 26
1.
Het is verboden een wapen of munitie van de categorieën II en III voorhanden te hebben.
2.
Het eerste lid is niet van toepassing op personen die houder zijn van:
a.
een verlof als bedoeld in artikel 28, eerste lid, van de wet, voor zover dit verlof reikt; of
b.
een jachtakte als bedoeld in de Flora- en faunawet, voor wat betreft voor de jacht en beheer en schadebestrijding bestemde wapens en munitie van categorie III, die in de jachtakte zijn omschreven.
3.
Onze Minister kan bij regeling vrijstelling van het verbod van het eerste lid voor wapens of munitie van categorie III verlenen met betrekking tot jagers en sportschutters, die hun vaste woon- of verblijfplaats buiten Nederland hebben.
4.
Onze Minister kan ten aanzien van de personen bedoeld in het tweede lid regels vaststellen met betrekking tot:
a.
de medische geschiktheid en vaardigheid in het omgaan met wapens;
b.
de vereiste kennis op het terrein van wapens; en
c.
het aantal wapens dat zij ten hoogste voorhanden mogen hebben.
5.
Het is personen die de leeftijd van achttien jaren nog niet hebben bereikt verboden een wapen van categorie IV voorhanden te hebben.
6.
Onze Minister kan bij regeling vrijstelling van het verbod van het vijfde lid verlenen in het kader van in verenigingsverband beoefende sporten.

Dit komt uit de WWM ( Wet wapens en Munitie ). Je mag onder de achtien jaar dus wel een wapen van cat. 4 bezitten als je in verenigingsverband een sport beoefend waarbij dat wapen gebruikt word. Bv. Kendo o.i.d.

Anders moet je achtien zijn om wapens van cat.4 voorhanden te hebben.

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Eamane

Berichtdoor Eamane » Vr 15 Feb 2008 12:04

Tsjah.. Ik zelf heb ook eindexamens eind mei geloof ik. Het liefst zou ik dus de SFB dag daarna hebben aangezien ik alles al heel erg tricy geregeld heb wat betreft kampementen en fotoshoots enzo..
Ben zelfs bang dat ik daarvan ook al dingen zal moeten laten uitvallen.

Enne... Mijn vriend hééft een zwaard ( 2 zelfs :wink: okok, flauw), hij is alleen hier geen lid aangezien hij toch nooit fora bij kan houden :P.
Zéker als het in Braboland is wil ik hem (en zn auto) erg graag mee hebben, anders is het voor mij bijna niet te doen.

Het HOME als locatie lijkt me ook erg leuk! Heb daar ook een kampement ergens dit jaar :P

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

Crypto

Berichtdoor Crypto » Vr 15 Feb 2008 12:18

lastige stof maar kan soms toch wel duidelijk zijn :wink:

Eindhoven lijkt mij ideaal kan ik lekker op de fiets :wink: :thup: haha
verder en dag/datum, tja werk onregelmatig en als ik een datum weet kan ik altijd die proberen vrij te houden/krijgen.

Wel leuk idee :thup:

水 土 火 空

- Toine

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Vr 15 Feb 2008 20:33

Ok, er zijn al aardig wat ideeën geopperd hierzo. Om te voorkomen dat alles verzand in losse ideeën, lijkt het me handig als we een groepje vormen dat zich hiermee gaat bezighouden. Ik maak daar dan een gebruikersgroep voor aan, die een eigen stuk forum krijgen om de boel te organiseren. Ervaring leert me dat een groep van 3-5 personen effectief kan werken. Niet téveel verschillende meningen, maar je kan wel ff overleggen en taken verdelen.

Wie biedt zich aan?

Terug naar “SFB Café”