GESLAAGD!

Voor al je algemene vragen, filosofische overpeinzingen of andere zaken die niets met zwaarden te maken hebben.
Kubikiri Asa

Re: GESLAAGD!

Berichtdoor Kubikiri Asa » Za 13 Mar 2010 18:23

Afbeelding

ik hoop dat die laatste een grap is...
:shock:

Dit is de "ware" reden waarom we in Nederland zoveel "leegstand " in gevangenissen hebben,
dat we onderdak kunnen verlenen aan "Belgische boeven". :mrgreen:

Baka Mo Ichi-Gei. (Even a fool has one talent.)

katana

Berichtdoor katana » Za 26 Jun 2010 13:46

Dames, mijne heren,

Ik heb gisteren het heuglijke nieuws te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn examen bruine gordel. We weten allemaal welke de volgende stap is, maar dat mag wat mij betreft nog even wachten :wink:

"Before all else, be armed" N. Machiavelli

Ψ Niels Ψ

s'toraiki san

Berichtdoor s'toraiki san » Za 26 Jun 2010 17:43

Gefeliciteerd; dat zijn altijd mooie mijlpalen.

Ik begrijp uit je woorden, dat deze graduatie anders is dan bij Shotokan karate, want daar zijn 1e, 2e en 3e kyu allemaal bruin. Of heeft het überhaupt niets met karate te maken?

Ries

katana

Berichtdoor katana » Za 26 Jun 2010 18:35

in shotokan-terminologie zou ik 3e kyu gehaald hebben, doordat er maar één keer per jaar een examen georganiseerd wordt, gaat men meteen voor een nieuw kleurtje, eerder dan een graad.
In principe zou men examen kunnen doen voor 1e en 2e kyu (taha bij ons genoemd) maar doordat de leerstof en examenvereisten zo dicht aanleunen bij deze voor 1e darja (dan) doet men meestal meteen examen voor de eerste darja (verondersteld dat de persoon in kwestie genoeg ervaring heeft)

Ψ Niels Ψ

s'toraiki san

Berichtdoor s'toraiki san » Za 26 Jun 2010 19:14

Aha, duidelijk. Bedankt.

En ga gerust verder met genieten. :thup:

Ries

katana

Berichtdoor katana » Ma 02 Aug 2010 17:06

net terug van een uiterst plezant scoutskamp, ligt er een brief van de federale politie op mij te wachten, blijkbaar ben ik geslaagd voor mijn ingangsproeven en mag ik in oktober beginnen aan m'n opleiding tot inspecteur! Eerlijkgezegd wel een beetje onverwacht want ik had niet de indruk dat ik het zo bijster goed gedaan had. Al bij al leuk nieuws, tijd om m'n ambtenarenbureautje te ruilen voor een kepi!

Ψ Niels Ψ

katana

Berichtdoor katana » Ma 16 Aug 2010 9:38

Dik balen... deze week eens gebeld voor wat meer info en blijkt dat het nog lang niet zeker is dat ik al in oktober kan beginnen. Eerst moeten alle kandidaturen binnen zijn en pas dan wordt de lijst definitief en aangezien de korpsen van Brussel en Antwerpen met personeelstekort kampen, krijgen kandidaten die naar daar gaan prioriteit en is de kans reëel dat ik pas in 2011 mag starten :wall:

Ψ Niels Ψ

Richard

Berichtdoor Richard » Ma 16 Aug 2010 13:30

Dat is wel jammer ja, nog even geduld dus. Ben wel en beetje jaloers op je hoor. Ik had ook graag bij de politie gewild (kan natuurlijk altijd nog).

- AKA Dragon's Roar

katana

Berichtdoor katana » Ma 23 Aug 2010 12:40

Richard, wat zou je tegenhouden om alsnog te kandideren? Nooit opgeven op je dromen :)

Het verhaal gaat trouwens verder, vandaag lag er geheel onverwacht een brief in m'n bus waarin ik uitgenodigd werd om op 1 oktober 2010 al te starten, ik hoef er wellicht niet bij te vertellen dat ik extatisch ben :mrgreen:

(op m'n werk vonden ze het iets minder grappig :? )

Ψ Niels Ψ

Richard

Berichtdoor Richard » Ma 23 Aug 2010 13:12

Geweldig, gefeliciteerd!
Wellicht dat ik het nog probeer, maar heb zo veel dromen hé ;)

- AKA Dragon's Roar

Crypto

Berichtdoor Crypto » Di 24 Aug 2010 11:44

gefeliciteerd!veel succes!

水 土 火 空

- Toine

katana

Berichtdoor katana » Di 26 Okt 2010 20:41

ondertussen zijn jullie even gespaard gebleven van mijn spitsvondigheden en commentaren, dat heeft uiteraard zijn reden. Ondertussen ben ik een kleine maand bezig met m'n opleiding tot inspecteur bij de politie en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het met momenten aardig tandenbijten is. Zowel qua leerstof (de hele verkeerswetgeving erdoor) als qua sport wordt de lat nog aardig hoog gelegd.
Los daarvan vind ik het dolletjes (om het es op z'n Nederlands te zeggen), supersfeertje in de klas en ik ben meteen tot verantwoordelijke geweldbeheersing gebombardeerd (iets dat nu nog maar bitter weinig voorstelt, aangezien we pas in februari beginnen met geweldbeheersing).

Al bij al best een avontuur :D

Ψ Niels Ψ

Crypto

Berichtdoor Crypto » Do 28 Okt 2010 7:45

goed man, klinkt erg leuK!

水 土 火 空

- Toine

katana

Berichtdoor katana » Di 22 Mar 2011 22:06

dames, mijne heren, laat jullie niet misleiden door mijn stilte, ik volg het forum nog regelmatig maar mijn activiteiten voor school nemen best veel tijd in beslag. Ondertussen ben ik aan deel twee begonnen van de politieopleiding, heb ondertussen al de graad "agent van politie", nu op weg naar "inspecteur van politie" (wat veel leuker is, aangezien deze bewapening krijgen). Van bewapening gesproken, heb net mijn opleiding telescopische wapenstok afgewerkt en die dingen zijn leuk! :mrgreen:
Ik vertoon wel een paar pracht-blauwe plekken aangezien ik er blijkbaar uitzie als een ideaal proefkonijn voor drukpunten (maar jullie weten dat ik dat stiekem wel leuk vind).

Het minpunt is dat we zodanig veel sport en training hebben, dat ik amper fut heb om nog te gaan trainen eens ik thuis kom. Ben ook even out geweest door een ontsteking van mijn scheenbeenvlies, degene die er ervaring mee hebben weten dat dit een enorm vervelende blessure is. Ondertussen lijkt alles in orde, maar gezien het grote risico op herval en de vele looptrainingen op school moet ik me dus even gedeisd houden.

Wapenwetgeving hebben we nog niet gekregen, maar ik kijk er wel al naar uit :)

i'll keep you posted :D

Ψ Niels Ψ

Crypto

Berichtdoor Crypto » Wo 23 Mar 2011 11:55

hey proefkonijn,leuk man!
Ben benieuwd hoe het verder gaat dalijk.
grtz

水 土 火 空

- Toine

Terug naar “SFB Café”