Te koop: Bugei Exclusive 5160 Samurai katana

Vraag en aanbod van zwaarden en toebehoren.
Let op: Lees eerst de specifieke regels voordat je hier post.
30cal_Fun

Te koop: Bugei Exclusive 5160 Samurai katana

Berichtdoor 30cal_Fun » Do 13 Okt 2016 18:52

Aangezien mijn interesse de afgelopen jaren verschoven is van Japanse naar Europese wapens en wapenrustingen heb ik besloten om mijn Japanse stijl zwaarden te koop aan te bieden om toekomstige projecten te financieren.

Dit is de versie met een 28” blad en een 12” tsuka (70,5 cm nagasa / 31cm tsuka).
Bugei geeft aan dat deze zwaarden hetzelfde staal en hittebehandeling gebruiken als de Hanwei raptor lijn, zeer sterke zwaarden bedoeld voor zware tameshigiri dus. Het blad heeft een geometrische kissaki met een versterkte diamand vorm. De Exclusive 5160 lijn gebruikt dezelfde hoge kwaliteit fittingen als de duurdere versies; echte zijde ito en de tsuba, fuchi en kashira zijn van ijzer. Ook hebben deze zwaarden een betere polijsting dan de Hanwei raptor lijn.
Het zwaard is in zeer goede staat, op het blad zitten een paar kleine krasjes van lichte tameshigiri maar voor de rest is het blad zo goed als nieuw. De tsuba heeft wat normale gebruikssporen. De saya heeft wat bubbulige riggels in de lak, ik heb hierover contact gehad met Bugei en zij gaven aan dat alle Exclusive 5160 lijn zwaarden zo uit de smederij zijn gekomen, dit krijg je dus ook als je een gloednieuw zwaard van Bugei koopt.
De tsuka kern is in perfecte staat, geen barsten of open naden zoals je vaak bij productiezwaarden tegen komt, die garantie heb je dus!
De tsuka ito is mooi strak en alle koshirae passen perfect, geen rammelende tsuba of loszittende fuchi dus.

Moto haba: 33,20 mm
Moto kasane: 7,85 mm
Saki haba: 25,30 mm
Saki kasane: 6,25 mm
Dikste gedeelte van de punt, waar de mune de shinogi ontmoet (ongeveer 1cm boven de saki-kasane): 6,90 mm
Dunste gedeelte van het blad enkele centimeters onder de saki kasane: 5,35 mm
Gewicht van het zwaard zonder de saya: 1294 gram

Dit zwaard kost nieuw ruim 800 Euro om van Bugei uit de VS te importeren.
(Vergeet niet dat je bij importeren ook verzendkosten, BTW, douanerechten en inklaringskosten moet betalen. )
Ik bied het aan voor een vaste prijs van 475 euro. Ophalen is het makkelijkst gezien de lengte, eventuele verzendkosten zijn voor de koper.
Vragen zijn uiteraard altijd welkom.

Ik ben ook van plan om een SBG custom katana die ik aangepast heb naar een ko-katana/uchigatana achtig zwaard aan te bieden (60cm nagasa / 25.5cm tsuka). Daarnaast heb ik ook nog een aangepaste Ronin Dojo Pro wakizashi (51cm nagasa / 14cm tsuka). Het weer en mijn gezondheid hebben het echter nog niet toegelaten om fatsoenlijke foto's en een advertentie te maken maar als je interesse hebt stuur me een persoonlijk bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

It's Pattern-welded steel, not freakin' Damascus!

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

30cal_Fun

Re: Te koop: Bugei Exclusive 5160 Samurai katana

Berichtdoor 30cal_Fun » Vr 11 Nov 2016 9:13

Prijsverlaging naar 450 euro.

De prijs is vast. Dit is de enige prijsverlaging die ik ga doen, je krijgt het zwaard nu voor bijna de helft van de nieuwprijs!
Indien je dit zwaard samen met één van mijn andere zwaarden (SBG Ko-katana of Ronin Dojo Pro wakizashi) koopt haal ik 25 euro van de prijs af.
Indien je dit zwaard samen met alle twee mijn andere zwaarden koopt dan haal ik 50 euro van de prijs af. Dat is dus alle drie de zwaarden (met een totale nieuwwaarde van zo'n 1500 euro) voor 800 euro.

Ik heb intussen ook heel wat nieuwe foto's gemaakt:http://s495.photobucket.com/user/LewisPhotoB/library/Bugei%20Exclusive%205160%20Samurai%20katana?sort=3&page=1

A Government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

30cal_Fun

Re: Te koop: Bugei Exclusive 5160 Samurai katana

Berichtdoor 30cal_Fun » Vr 02 Dec 2016 19:44

Zwaard is verkocht!!!

Terug naar “Zwaardenmarkt”