Katsumoto schreef:Ik dacht hetzelfde, totdat we helaas moesten concluderen dat de discussie op persoonlijk niveau een wat vervelende sfeer begon te krijgen! Voel je vrij te reageren en verder te discussiëren overigens!
DutchVince schreef:Katsumoto schreef:Ik dacht hetzelfde, totdat we helaas moesten concluderen dat de discussie op persoonlijk niveau een wat vervelende sfeer begon te krijgen! Voel je vrij te reageren en verder te discussiëren overigens!
Tjsa, Shillers (en zijn, naar ik vermoed, vorige klonen op dit forum) heeft een nogal "aparte" discussiestijl. Van iemand die zo vaak in Japan getraind heeft had ik wel wat meer geduld/omzichtigheid/Japanse etiquette verwacht. Los van zijn discussiestijl vind ik dat hij inhoudelijk zeer interessante zaken naar voren brengt, en meningen waar ik het gevoelsmatig wel mee eens kan zijn.
Helaas ben ik onvoldoende thuis in de materie om discussie te voeren en probeer vooral hier iets te leren.
Vooralsnog begint qua (ko)budo het verschil pre/post Meji-restoration (culminerend in WWII) me wel wat duidelijker te worden. Mijn voorkeur gaat duidelijk (zonder dat dat een waardeoordeel inhoudt) uit naar de koryu. Ik heb in NL een paar gevonden en vermoed dat Erik Louw mij kan bijbrengen wat ik wens. Jammer dat er geen Jigen Ryu is in NL want wat ik er van gezien heb ziet er nogal oorspronkelijk, ontdaan van franje en hard uit.
Hmmm een boeiende discussie die ik nu al een week volg.
Kubikiri Asa schreef:Ik krijg zo'n ineens zo'n deja-vu gevoel, alsof ik je al eerder op het forum heb gehoord.
kappen met die onzin en normaal discussiëren
Kusanagi no ken schreef:volgens mij is in het grove moderator geweld een (on topic, niet onconstructieve) post van mij verdwenen?
Terug naar “Martial arts en zwaardgebruik”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten