Albion Baron

Iets nieuws gekocht, of iets gevonden op de zolder van een ver familielid? Laat het hier zien!
Frank

Albion Baron

Berichtdoor Frank » Do 07 Sep 2017 21:17

Mijn nieuwste aanwinst: de "Baron" van Albion Swords. Ik wilde al een tijdje een goede 13e eeuwse anderhalfhander dus dit was een buitenkansje, vooral omdat Albions in Europa maar weinig te vinden zijn. Deze heb ik tweedehands van een Duitse verkoper.

De Baron is iets kleiner en lichter dan mijn 14e eeuwse anderhalfhander van Paul Binns, maar het is alsnog een beest van een zwaard. De kling is in goede staat en behoorlijk scherp. Persoonlijk vind ik dat een verademing vergeleken met de botte tot "semi-scherpe" staat waarin Europese zwaarden normaliter worden verkocht. Een minpuntje is dat er wat kleine roestplekjes op de gevestknop en de pareerstang zitten. Volgens de verkoper hoort dit zo en is het een versie met een "aged look", maar daar heb ik mijn twijfels bij. Wel staan Albion zwaarden erom bekend dat de gevesten van een zachter type staal worden gemaakt en daardoor vatbaarder zijn voor roest. Gelukkig is dit vrij eenvoudig weg te poetsen met wat staalwol en wordt herhaling voorkomen door goed onderhoud. De balans is goed en ondanks de grootte van het zwaard is het makkelijk hanteerbaar. Dit zwaard ziet er niet alleen goed uit maar is ook zeer geschikt om zware doelwitten mee te hakken. De vorige eigenaar heeft er een paar flinke tatami matten mee gehakt maar ik heb daar in mijn appartement helaas niet de ruimte voor. Ik heb echter geen enkele twijfel dat de Baron op dat gebied zijn mannetje staat. Kortom, een aanrader!

Baron001.jpg
Albion Baron
Baron001.jpg (344.69 KiB) 205 keer bekeken

"Blinkt het zwaard, voor het Erf onzer Vaadren;
Voor ons Recht; voor Nassouwe; en voor de Eer!"
(A.C.W. Staring)

Insane
Beheerder

Re: Albion Baron

Berichtdoor Insane » Do 07 Sep 2017 22:19

:clap: nice...

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Zo 10 Sep 2017 9:03

Heel mooi :P
Heb je er ook een schede bij of laat je die erbij maken?

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Frank

Berichtdoor Frank » Zo 10 Sep 2017 20:50

Ik heb er geen schede bij. Helaas zijn die dingen nogal duur dus ik weet ook nog niet of ik er wel eentje ga laten maken. Dat geld geef ik liever uit aan meer zwaarden. :)

"Blinkt het zwaard, voor het Erf onzer Vaadren;
Voor ons Recht; voor Nassouwe; en voor de Eer!"
(A.C.W. Staring)

Terug naar “Kijk eens wat ik hier heb!”