nieuwe tsuka

Fabricage van zwaarden, onderhoud, reparaties en eigen "knutselprojecten".
The Don

nieuwe tsuka

Berichtdoor The Don » Vr 01 Feb 2008 18:25

Ik heb mijn Oni forge levering binnen (direct via Loren Graves besteld) en nu blijkt dat de tsuka van mijn Ukigumo katana gescheurd is, uiteraard heb ik dit gemeld en heb een een kleine vergoeding mogen ontvangen maar nu zit ik dus met een prachtzwaard welke ik niet kan gebruiken (hij heeft ook maar 1 mekugi, dus zoiezo niet erg geschikt voor snijoefeningen).

Ik durf het zelf niet aan maar zou iemand een tsuka voor mij kunnen fabriceren en omwikkelen met de ito?

Ik zag trouwens dat het zwaard bij Zwaardstunter 925 euro kostte en bij zo'n bedrag past natuurlijk een perfect passende tsuka...

Mocht niemand willen/kunnen helpen dan zou ik hem ook wel willen verkopen maar dan alleen aan iemand die belooft er geen snijoefeningen mee te gaan doen! :wink:
Ik heb geen zin in een schuldgevoel als iemand zijn Chinchilla doorklieft als de kling uit het heft wordt gelanceerd... :stom:

Aliquando et insanire iucundum est
Blessed are the Geeks, for they shall internet the earth.

Christian

Kubikiri Asa

Re: nieuwe tsuka

Berichtdoor Kubikiri Asa » Vr 01 Feb 2008 20:24

Ik heb onlangs wel een very low budget tsuka in elkaar geknutseld, afvalhout en een klosje waxkoord van ca. 5,00€.

Afbeelding

Katate maki met een Tensho kashira.

Baka Mo Ichi-Gei. (Even a fool has one talent.)

Cycnes

Berichtdoor Cycnes » Vr 01 Feb 2008 23:42

het is misschien wat gedoe, maar op de site van cheness kun je ook los tsuka's bestellen. op maat en op kleur:
Linkhttp://www.chenessinc.com/parts.htm

is dit iets..? :wink:

The Don

Berichtdoor The Don » Ma 04 Feb 2008 11:51

Nou het probleem is dat ik wel de originele zilveren kashira en fuchi wil gebruiken. Het hout op maar maken zal me wel lukken maar om de ito mooi strak te krijgen is me wat te risicovol. Ik heb de ito van een goedkope katana wel eens losgehaald om hem beter te wikkelen maar dat is geen succes geworden dus nu ben ik een beetje minder enthousisast..

Aliquando et insanire iucundum est
Blessed are the Geeks, for they shall internet the earth.

Christian

Terug naar “De technische hoek”